‍ هشدار رئیس دادگستری سبزوار به مدیر راهداری نسبت به

‍ هشدار رئیس دادگستری سبزوار به مدیر راهداری نسبت به عواقب ترک فعل

میرعلم سیدی، رئیس دادگستری سبزوار، در نامه‌ای خطاب به عابدی‌پور، رئیس اداره راهداری این شهرستان، دستوراتی داده و نسبت به عواقب قضایی “ترک فعل” توسط مسئول نام‌برده هشدار داده‌است.

سیدی در نامه‌اش، جاده ایزی، تقاطع‌های روستاهای ایزی، خیرآباد و آرامستان‌ بهشت رضوان را از نقاط حادثه‌خیز شهرستان عنوان کرده که دارای نواقص زیادی از جمله نبود “تقاطع مناسب، احداث سرعت‌گیر، نصب علائم هشداردهنده، نصب چراغ” است.

رئیس دادگستری در نامه به رئیس اداره راهداری نوشته‌است: “در اسرع وقت نسبت به ایجاد تقاطع مناسب و نصب علایم و تابلوهای هشداردهنده با رعایت استانداردها و نظرات کارشناسان پلیس راه اقدام فرمایید.”

سیدی در ادامه به ساخت‌وسازها و تصرفات در حریم راه در این جاده اشاره کرده و نوشته‌است “بایستی وفق مقررات قانونی نسبت به پاکسازی حریم جاده اقدام نمایید”.

در ادامه آمده‌است: “در صورت عدم احداث تقاطع جاده‌ای مناسب و استاندارد در محل‌های مذکور و وقوع حوادث ترافیکی تفریط و تقصیر آن اداره در وقوع تصادفات توسط کارشناسان لحاظ و محکوم به جبران خسارات جانی و یا مالی شهروندان خواهید شد.”

رئیس دادگستری سبزوار در پایان نامه‌اش خطاب به مدیر راهداری این شهرستان، به دستورالعمل “نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیش‌گیری از آن” اشاره کرده‌است.

او خطاب به عابدی‌پور می‌نویسد: “عدم اقدام به‌موقع و ترک فعل ضمن این‌که تعقیب قضایی را در پی خواهد داشت در راستای مواد ۲ و ۵ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه … مراتب توسط دادستان عمومی و انقلاب سبزوار به دادستان مرکز استان اعلام خواهد شد.”/سبزوارفوری

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن