#جوابیه #اداره_کل_راه_شهرسازی_خراسان_جنوبی پیرو مطلب منتشره مبنی بر واکنش جناب آقای دکتر امینی

#جوابیه
#اداره_کل_راه_شهرسازی_خراسان_جنوبی

پیرو مطلب منتشره مبنی بر واکنش جناب آقای دکتر امینی نماینده ی محترم استان خراسان جنوبی در شورای عالی استانها به مصاحبه ی مطبوعاتی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی، مطالب زیر به منظورتنویرافکار عمومی و اطلاع رسانی به هم استانی های گرامی اعلام می گردد:

ضمن تشکر از جناب آقای دکتر امینی بابت حسن عنایت ایشان به موضوع راههای استان، به اطلاع میرساندطبق طرح جامع حمل و نقل کشور که به تایید مراجع قانونی رسیده، برای کشور باتوجه به شرایط امنیتی، دفاعی، اقتصادی، حجم ترانزیت کالا و جمیع جهات ده کریدور اصلی به شرح ذیل تعریف شده است:

کریدور شماره ۱= به طول ۱۹۲۰ کیلومتر از منطقه گواتر در جنوب شرقی ایران آغاز و پس از گذر از جاسک، بندرعباس، بندرلنگه و بندر بوشهر به هندیجان و بندر آبادان و خرمشهر منتهی می شود.
کریدور شماره ۲ =به طول ۸۲۵ کیلومتر از منطقه مرکزی ایران از تهران، آغاز و با گذر از ساوه و کرمانشاه به مرز خسروی می رسد.
کریدور شماره ۳= به طول یک هزار و ۹۴۰ کیلومتراز منطقه بازرگان در شمال غربی ایران آغاز و با گذر از تبریز، زنجان، قزوین، آبیک، آزاد راه کنارگذر جنوبی تهران به قم می رسد و در ادامه از گرمسار، سمنان، شاهرود، سبزوار به مشهد منتهی می شود.
کریدور شماره ۴= به طول ۲ هزار و ۹۵۲ کیلومتر از بستان آباد در استان آذربایجان شرقی آغاز و پس از گذر از سراب، اردبیل، آستارا، رشت، ساری، گرگان، بجنورد، قوچان و مشهد به سرخس می رسد.
کریدور شماره ۵= به طول ۲ هزار و ۱۳۰ کیلومتر از مشهد آغاز می شود و در ادامه از طریق تربت حیدریه، گناباد، بیرجند، نهبندان، زاهدان به ایرانشهر و سپس به بندرچابهار در جنوب شرقی ایران می رسد.
کریدور شماره ۶ =به طول ۲ هزار و ۵۸۱ کیلومتر از فیض آباد، بجستان و دیهوک آغاز و در ادامه به کرمان (باغین) و سپس به بم و ایرانشهر منتهی می شود.
کریدور شماره ۷= به طول ۲ هزار و ۸۹۳ کیلومتر از تهران آغاز می شود و پس از گذر از قم، کاشان، نائین، یزد، شهر بابک، سیرجان به بندرعباس منتهی می شود.
کریدورشماره ۸ = به طول یک هزار و ۴۸۳ کیلومتر از قم آغاز و در ادامه از اصفهان، شیراز و فسا به نجف شهر و سپس به سیرجان منتهی می شود.
کریدور شماره ۹ =به طول سه هزار کیلومتر از زنجان آغاز می شود و پس از گذر از همدان، بروجن، الونی، مال خلیفه، یاسوج، نورآباد، نودان و قائمیه به بندر بوشهر می رسد.
کریدورشماره ۱۰ = به طول یک هزار و ۱۵۲ کیلومتر از ایواوغلی و سلماس آغاز می شود و پس از گذر از تبریز، ارومیه، میاندوآب، سنندج، کرمانشاه، خرم آباد و اندیمشک به اهواز و در پایان به بندر امام خمینی (ره) می رسد.

همانطور که مشاهده میگردد از ده کریدور مذکور ، فقط دو کریدور شماره ۵ (( چابهار- زاهدان-بیرجند – مشهد)) و کریدور شماره ۶ (( بندرعباس-کرمان- دیهوک – فردوس- مشهد)) از استان خراسان جنوبی عبور میکند و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز مستند به طرح جامع حمل ونقل کشور در نشست خبری اخیر اعلام کرده اندکه دوکریدور از ده کریدور کشور از استان خراسان جنوبی عبور می کند.

شایان ذکر است محور طبس جزء راههای اصلی بوده و هم اکنون در محدوده خراسان جنوبی ١١ کیلومتر دوبانده شده و زیربارعبور می باشد .مقدار ٢۵ کیلومتر در دست اجرا بوده که حدود ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم تا پایان سال ١٠ کیلومتر را تحویل دهیم .
شایان ذکر است محور طبس – یزد همواره به عنوان یک محور مهم مورد تاکید و پیگیری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بوده است.

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن