واکنش امینی نماینده ی استان خراسان جنوبی در شورای

واکنش امینی نماینده ی استان خراسان جنوبی در شورای عالی استانها به مصاحبه ی مطبوعاتی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی

#جاده‌طبس‌یزدمحور‌اصلی‌‌‌و‌ملی‌است

#کاش‌نگاه‌مسئولان‌استان‌به‌شهرستانهای‌طبس‌و‌بشرویه‌غیر‌از‌این‌می‌بود.

#محور‌طبس‌یزد‌جاده‌مرگ‌استان‌است

✅ محمود امینی گفت:
گزارش نشست خبری امروز جناب مهندس داعی مدیر کل محترم استان خراسان جنوبی را خواندم. من آقای داعی را مدیری چابک، پیگیر و پرتلاش می دانم و به همین خاطر ارادت ویژه ای به ایشان دارم و در طول چهار سال گذشته زحمتهای فراوانی در حوزه ی راهها و مسکن برای این عزیز داشته ام.

همچنین از توجه خاصی که به جاده راور- دیهوک – فردوس دارند تشکر می کنم.
بابت اقداماتی که در ارتقاء کمیت و کیفیت جاده های بیرجند، قائن، سربیشه، نهبندان، خوسف و سایر شهرها داشته اند هم ممنونم.
از اینکه جاده ی بیرجند – دیهوک – طبس که در واقع شاهراه اصلی استان خراسان جنوبی به تهران و مرکز کشور است بعد از ۱۵ سال دارای ردیف اعتباری مستقل شده خوشحالم، همشهریان ما هم از آن بهره خواهند برد.

آقای امینی رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری شورای عالی استانها افزود:
اما لازم است این نکته را یادآوری کنم که جاده ی طبس – یزد محور مواصلاتی استانهای هرمزگان، فارس، اصفهان و یزد به مشهد الرضا می باشد و سالیانه ده ملیون زائر و گردشگر از این مسیر عبور می کنند مضافا به اینکه معدن بزرگ چادرملو و مجموعه معادن ذغالسنگ و صنایع وابسته به آن از این جاده استفاده می کنند و به همین دلایل متاسفانه سالیانه حدود ۳۵ نفر از هموطنانمان جانشان را در این مسیر از دست می دهند، لذا انصاف نیست که این محور ملی و بی نظیر را غیر اصلی به حساب آورده و نسبت به تاثیر آن در توسعه ی اقتصاد شرق کشور و بهره مند شدن مردمان پنج استان کشور از آن غافل باشیم.

هر وقت در طول چهار سال گذشته برای اجرای باند دوم این جاده به وزارت راه و شهرسازی مراجعه داشته ام مسئولین مربوطه در تمام سطوح بر اهمیت بی نظیر این جاده تاکید داشته اند و مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس و شوراهای اسلامی استانهای هرمزگان، فارس، اصفهان و یزد برای باند دوم این جاده همراهی کرده اند و مکرر تقاضای مشترک با نمایندگان این استانها در شورای عالی نوشته ایم.

امینی رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر طبس اضافه کرد:
شهرستانهای طبس و بشرویه با بخشهای غنی و سرشار از قابلیت آنها دو شهرستان استراتژیک و تأثیر گذار در فرهنگ و اقتصاد استان و کشور می باشند که کاش نگاه مسئولان استان به این دو شهرستان غیر از این می بود. ۱۴۰۰٬۰۴٬۲۷

⭕️ پینوشت: با وجود اینکه محور طبس – یزد در سال های اخیر بیشترین تلفات جاده های استان خراسان جنوبی را داشته است و #جاده‌مرگ استان خراسان جنوبی است اما از سوی مدیران راه و شهرسازی توجهی به این محور نشده و همیشه از دید آنان مغفول مانده است که برای شهروندان طبسی این امر جای سوال است که چرا #جاده‌مرگ استان را نمی بینند؟؟؟
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن