#هنوز دیر نشده …ده روز بود به دلیل مصرف سیگار

#هنوز دیر نشده

…ده روز بود به دلیل مصرف سیگار در قفسه سینه اش احساس سوزش میکرد. تنگی نفس هم به او امان نمیداد. چند سال است سیگار میکشد و گوشش به ترک آن شنوا نبود.

▪️پزشک متخصص قلب تا اورا معاینه کرد بلافاصله بستری اش کرد. گویا رگ های قلبش بسته شده بود. پایش که به بیمارستان رسید گویا مشکلش حادتر میشود و در CCU بستری شد. حال درد و گرفتاری اش یکی دو تا نیست. هم قلبش او را گرفتار کرده هم ریه آسیب دیده از سیگارش، برای نفس کشیدن به او امان نمیدهد.

دیروز همسرش سخت مینالید. هزینه درمانش سرسام آور شده. میگفت باید تمام زندگی اش را بفروشو تا خرج دوا و دکتر شوهرش کند. مینالید از روزهایی که به همسرش میگفت ترک کند ولی او با لجبازی تمام، خودش را سرخوش لذت زودگذر سیگار میکرد.

این روزها تمام فرزندانش و همسرش در راهروهای بیمارستانند و هرروز باید نگران جان پدر باشند و زار میزنند که ای کاش این سیگار نبود تا پدرشان به این روز گرفتار نمیشد.

متن بالا درد و گرفتاری است که یک روزی به دامن هر مصرف کننده مواد مخدر و سیگاری آتش میریزد. شاید اگر سیگار را تفریحی مصرف میکنید و چند وقتی است بدان عادت کردید این روز در انتظار شما باشد.

❤️ هنوز هم دیر نشده. سیگار و دخانیات را کنار بگذارید این روز در انتظارتان نخواهد بود. اگر سیگار و قلیان میکشید بیایید به خانواده و خودتان رحم کنید. خطر بیخ گوش شماست.

#هنوز_دیر_نشده

✍️روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن