#نماینده_در_حضور_معاون_رئیس‌جمهور #توجه_به_ظرفیت‌ها_موجب_توسعه #خراسان_جنوبی_محروم_نیست #استاندار_عملکرد_خوبی_دارد ♦️ نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس

#نماینده_در_حضور_معاون_رئیس‌جمهور
#توجه_به_ظرفیت‌ها_موجب_توسعه
#خراسان_جنوبی_محروم_نیست
#استاندار_عملکرد_خوبی_دارد

♦️ نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث ۵ هزار واحد مسکونی و حمایت از صنایع دستی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: آقای معتمدیان استاندار خراسان جنوبی توانسته است با مدیریت بسیار خوب یک فضای همگرایی، خدمت و بدور از حاشیه در استان ایجاد کند و پیگیری‌های ارزشمندی داشته است که قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: نباید شهرستان طبس با استان خراسان جنوبی را محروم بخوانیم چون برخی استعدادهای این منطقه در کشور و حتی خاورمیانه بی‌نظیر است که ظرفیت بالای معادن بویژه در حوزه زغالسنگ دارای ۷۵ درصد ذخیره زغالی کشور هستیم و این فرصت نه تنها در ایران بلکه در غرب آسیا نظیر ندارد که می‌تواند موجب تحول در اقتصاد شرق کشور باشد.

وی در حضور دکتر نوبخت به وجود آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بعنوان قطب فرهنگی شرق کشور و سایر بقاع متبرکه اشاره و تصریح کرد: ظرفیت گردشگری شهرستان طبس و غرب استان خراسان جنوبی نیز در کشور کم‌نظیر است که نمونه آن روستایی با همسایگی نخل خرما و مزرعه شالی‌کاری برنج داریم و اگر از این فرصت‌ها درست استفاده شود، تضمینی برای اقتصاد پویای استان خراسان جنوبی خواهد بود.

حجت الاسلام نصیرایی، طبس را چهارمین شهر زیارتی کشور خواند و افزود: سال ۹۷ حدود ۳ میلیون گردشگر از استان خراسان جنوبی دیدن کرده بودند که حدود ۲ میلیون آن جمعیت در شهرستان طبس میهمان بوده‌اند.

وی گفت: جامعه کارگری بویژه در حوزه معادن نیازمند توجه ویژه دولت است و اگر به تقویت معادن کمک شده و از خام فروشی فاصله گرفته و صنایع جوارمعدنی احداث شود؛ براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌تواند در قطع وابستگی نفتی بسیار موثر باشد.

نماینده مردم در خانه ملت ضمن انتقاد از کیفیت راه‌های مواصلاتی و مرگ‌بار بودن آنها افزود: جاده‌های شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه از وضعیت نامناسبی برخوردار است که جاده فردوس_ طبس_ یزد که مسیر تردد زائزان امام هشتم (ع) و مسافران بسیاری می‌باشد به هیچ وجه زیبنده و امن نیست که باید در دستور کار جدی اعتبارات دولت قرار گیرد که البته با پیگیری‌های آقای معتمدیان به توسعه راه‌ها امیدورایم.

وی خواستار توجه دولت به صنایع جوارریلی و توسعه خطوط راه‌آهن شرق شد و خاطرنشان کرد: در موضوع زمین و مسکن با مشکل جدی مواجه هستیم و با وجود اقدامات مناسب در این حوزه اما هنوز هم مطالبه مردمی بسیار است و می‌طلبد در پیاده‌سازی راهکارهای حل این مشکل تسریع گردد.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه از مشکل بازنشستگان و عدم توازن عدالت در پرداخت حقوق گلایه کرد و معاون رییس جمهور را به عواید معدنی برای شهرستان طبس معطوف کرد‌.

گفتنی است؛ دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سفر یک روزه به شهرستان طبس ضمن افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۵ کیلومتر باند دوم راه‌های استان خراسان جنوبی و بهره‌برداری از ۲ هزار مسکن محرومین؛ تفاهم‌نامه احداث ۵ هزار واحد مسکونی جدید و نیز خرید تضمینی صنایع دستی به منظور تقویت صنعت گردشگری را با نهادهای متولی و استاندار خراسان جنوبی امضاء کرد.

۹۹/۰۳/۲۲

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن