دستورالعمل کسر ۵۰ درصد حق آبه موتورهای آب کشاورزی لغو

دستورالعمل کسر ۵۰ درصد حق آبه موتورهای آب کشاورزی لغو شد
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی از لغو دستور العمل کسر ۵۰ درصد از حق آبه از موتورهای آب کشاورزی از سوی وزارت نیرو و بازگشت چاه‌های آب به حالت اول خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر علیزاده برمی صبح شنبه در دیدار با مدیرعامل و جمعی از معاونان شرکت آب منطقه‌ای سمنان به میزبانی دفتر خود از لغو دستورالعمل کسر ۵۰ درصد حق آبه موتورهای آب کشاورزی از سوی وزارت نیرو خبر داد و بیان کرد: این وزارتخانه دستور داد میزان حق آبه به ۵۳ میلیون مترمکعب برسد که این به معنای کسر ۵۰ درصدی حق برداشت کشاورزان از چاه‌های آب است و منجر به خشک شدن باغ‌ها وارد آمدن خسارت به باغداران و کشاورزان خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پس از تبیین جوانب این مسئله و بیان استدلال‌های قانع‌کننده نهایتاً نتیجه به لغو بخشنامه وزارت نیرو منتج شد، افزود: قرار بر این شد که در سال جاری اداره امور منابع آب شهرستان دامغان با افزایش ۲۵ درصدی حق آبه کشاورزان و باغداران میزان آب مصرفی را از ۵۳ میلیون مترمکعب به ۷۴ میلیون مترمکعب افزایش دهد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه حق برداشت آب کشاورزان و باغداران دامغانی ۱۰۷ میلیون متر مکعب است، افزود: جبران کمبود آب دشت دامغان یک ضرورت است و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب کم دارد و باید این تراز آب را با تلاش مضاعف به سطح قابل‌قبولی افزایش دهیم.

علیزاده برمی بیان داشت: از مسئولان وزارت نیرو خواستیم طرح‌های آبخوان و آبخیزداری خود را افزایش دهند تا میزان تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی بیش از گذشته شود و بدین شکل از یک طرف کشاورزان با بهینه سازی کشت در مصرف بهینه آب بکوشند و از طرفی دیگر به اجرای طرح‌های پیشنهادی، میزان تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی افزایش یابد تا این کمبود با یاری خدا جبران شود
@nezamsenfikeshavarzikeshvar
روابط عمومی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن