۱۰ روز پر حادثه در خراسان جنوبی/ ۱۱ فوتی و

۱۰ روز پر حادثه در خراسان جنوبی/ ۱۱ فوتی و ۴۴ مجروح طی ۱۰ روز در جاده های خراسان جنوبی

تصادفات در خراسان جنوبی در چند روز گذشته افزایش یافت و آمار ۱۱ کشته و ۴۴ مجروح طی ۱۰ روز به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”علیرضا رضایی” رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی اظهار داشت: متاسفانه با عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نقص در برخی از جاده های استان، تصادفات فوتی و جرحی طی روندی صعودی افزایش یافت.

وی بیان داشت: در ۱۰ روز گذشته طی ۳۴ فقره تصادف ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۴ نفر مجروح و روانه بیمارستان شدند که بیشترین علت تصادفات واژگونی و خروج از جاده با ۴۶ درصد، عدم توجه به جلو با ۴۲ درصد بوده است.

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی با بیان این که ۵۹ درصد تصادفات در محورهای اصلی و ۳۵ درصد تصادفات در محورهای روستایی رخ داده است؛ افزود: آخر هفته گذشته پر حادثه ترین روز در تعطیلات گذشته بوده و سهم ۴۱ درصدی از تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ رضایی با گلایه از برخی کاربران جاده ای در عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ادامه داد: به رغم توصیه های پلیس مبنی بر رعایت قوانین و مقررات، متاسفانه شاهد حرکات خطر ساز و حادثه آفرین در جاده های استان هستیم و عامل اصلی تصادفات بنا به نظر کارشناسان خطای انسانی تشخیص داده شده است.

سرهنگ رضایی با بیان این که خودروهای سواری با ۸۵ درصد بیشترین نقش را در تصادفات جاده ای داشته اند و اکثر متوفیان و مجروحان ۳۱ تا ۴۰ سال داشته اند؛ تصریح کرد: متاسفانه تصادفات در ۱۰ روز گذشته حوادثی دردناک را رقم زد و تعدادی از شهروندان و هموطنان ما را داغدار کرد که علی رغم نقص فنی و استاندارد نبودن برخی از خودروها و اشکالات هندسی در نقاط حادثه خیز جاده ها، از نقش بازیگران اصلی این حوادث که همان رانندگان بی احتیاط هستند نمی توان غافل شد که مهم ترین عامل تصادفات طی این مدت در جاده ها بوده اند.
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن