‍ ‍ ♦️عاملین شکار غیر مجاز دو رأس گوسفند وحشی،

‍ ‍ ♦️عاملین شکار غیر مجاز دو رأس گوسفند وحشی، در شهرستان طبس دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس در این باره گفت: مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس در حین گشت و کنترل زیستگاههای بخش دستگردان طبس متوجه حضور دو نفر شکارچی غیر مجاز در منطقه شدند.

وی افزود: محیطبانان متهمین را تحت نظر قرار داده و با همکاری مأمورین محترم انتظامی عشق آباد آن‌ها را دستگیر نمودند.
حاتمی گفت: از این متهمین یک قبضه سلاح گلوله زنی غیر مجاز به همراه چهار عدد فشنگ گلوله‌زنی، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی کالیبر ۱۲ به همراه ۹ عدد فشنگ ساچمه زنی، دو دستگاه دوربین چشمی و لاشه‌های متعلق به شکار غیرمجاز یک رأس میش وحشی و یک رأس قوچ وحشی کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: پرونده این متهمین به منظور رسیدگی به اتهامات به مقامات محترم قضایی ارسال شد.
حاتمی اظهار داشت: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس میش وحشی معادل هفتصد و پنجاه میلیون ریال و هر رأس قوچ وحشی معادل دویست و پنجاه میلیون ریال شده است لذا متهمین می‌بایست مبلغ یک میلیارد ریال را به حساب دولت واریز نمایند.

حاتمی تصریح کرد: متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده، محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس تصویب نامه جدید هیأت وزیران به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس از همکاری صمیمانه فرماندهی محترم انتظامی شهرستان طبس و مأمورین محترم پاسگاه انتظامی عشق آباد تقدیر و تشکر کرد.
#ماملت_امام_حسینیم
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن