آمار فاجعه آمیز رئیس مرکز بهداشت بردسکن از وضعیت کرونا

آمار فاجعه آمیز رئیس مرکز بهداشت بردسکن از وضعیت کرونا در بخش شهرآباد/ لزوم امداد رسانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به عنوان نزدیک ترین قطب بزرگ درمانی به بردسکن

رئیس مرکز بهداشت بردسکن در جلسه ستاد مقابله با کرونا بخش شهرآباد، ضمن ارائه آخرین آمار وضعیت کرونا در شهرستان و بخش، به خانواده ها هشدار داد، اگر رعایت نکنیم فاجعه بزرگی در انتظار ماست.

حسین امامیان با بیان اینکه متاسفانه در بخش شهرآباد بردسکن تاکنون از بین ۳۵ مبتلا، تست ۱۷ نفر مثبت و ۴ نفر نیز فوتی به علت کرونا داشتیم، بهترین راهکار پیشگیری از شیوع این ویروس را رعایت مثلث شفا یعنی شستشوی مرتب دستها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک دانست و افزود: در حقیقت هیچ واکسنی در حال حاضر بهتر از ماسک سراغ نداریم.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ دقیقه حضور در دورهمی های خانوادگی و هرگونه تجمع، موجب انتقال بیماری می شود و این یک زنگ خطر جدی است، اظهار داشت: بخش شهرآباد در فروردین و اسفندماه گذشته بهترین عملکرد را در مبارزه با شیوع کرونا در بردسکن داشت و هم اکنون نیز خواستار تشکیل مجدد ستاد فرعی و همکاری و نظارت سختگیرانه تر آحاد مردم و مسئولین در این مسیر هستیم.

رییس مرکز بهداشت بردسکن با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی ولیعصر (عج) بردسکن تکمیل شده است و حتی بیمارانی در نوبت استفاده از ظرفیت های بیمارستان هستند، تصریح کرد: هرگونه همراهی بیمار در بیمارستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

گفتنی ست؛ با توجه به فاصله ۱۳۰ کیلومتری و اندک بردسکن به سبزوار به عنوان مرکز منطقه غرب خراسان و دومین قطب بهداشتی و درمانی شمال شرق کشور، می توان با انتقال مازاد بیماران کرونایی شهرستان بردسکن به سبزوار، تحت تدابیر و کنترل شدید، گامی در حهت استفاده از این ظرفیت، کاهش آلام مردم شهرستانهای جنوب منطقه و تقویت پیوند میان سبزوار و این شهرستانها برداشت. امری که هم‌ اکنون در برخی استانها مانند استان کرمانشاه انجام‌ می شود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن