وارده به عشق آباد خبر یا من اسمه دواء….. خواهش میکنم حتما

وارده به عشق آباد خبر
یا من اسمه دواء…..
خواهش میکنم حتما این متن را تا آخر بخونید:

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما جهادگران عرصه خبررسانی چند خطی درد و دلی دارم که از تریبون شما به گوش مخاطبین فهیم و شریف می‌رسانم:
«تفکر و تعقل» یکی از اصلی ترین آموزه های شرع مقدس اسلام است. در حدیث نبوی آمده است که یکساعت تفکر بالاتر از هفتاد سال عبادت است.
اما چرا؟؟
چرا فکر و عقل و شعور اینقدر مهم است؟
پاسخ این سوال را این روزهای کرونایی که جوان های مثل دسته گل مردم به خاک می‌افتند و چوب نادانی عده ای ساده اندیش را میخورند بهتر درک می‌کنیم.
عده ای که به عقل خودشان سیرند و حاضر نیستند حتی فکر کنند که این محدودیت های کرونایی برای چیست؟
آهای مردم ,آهای کسایی که هنوز داغدار نشدید و ضربه کرونا بهتون نخورده. تورو خدا درک کنید
وقتی محدودیت میگذارن وقتی میگن نرید بیرون بخاطر اینه که زنجیره انتقال ویروس قطع بشه. مگه تا کی قراره این وضع ادامه داشته باشه؟؟؟ شما که میگی خسته شدیم یا ضرر میدیم وقتش نرسیده فکری کنیم و جلوی این رشد غول آسای این بیماری رو بگیریم؟؟؟؟؟ اینجوری که ما مردم و مسئولان داریم عمل‌ میکنیم ده سال دیگه هم این بیماری تمام نمیشه.

هرکس به سهم خودش موظف هست فکر کنه، شعورش رو بکار بگیره و سهم خودش در مبارزه با گسترش بیماری رو انجام بده.
میزان رعایت کردن شما نشان دهنده میزان شعور و فهم شماست.
کاری به افراد خانگی ندارم . روی سخنم با اصناف هستش. وقتی محدودیت کرونایی وضع میشه دلیلش این هست که یکسری اتفاقات بیافته که نهایتا مردم در خانه بمانند و بیرون نیان. حتی اگر نیاز واجب داشتند هم باید صبر کنند تا دوره محدودیت تمام بشه . کسبه موظفند تعطیل کنند تا مردم بدانند حتی اگه بیان توی خیابون جایی باز نیست . پس صبر کنند و نیان بیرون.
اما امشب در عبور از خیابان اصلی شهر متاسفانه با صحنه ای روبرو شدم که باورش سخت بود.
دوسه مغازه از صنف کفش و پوشاک رو دیدم که چراغهای مغازه روشن و در مغازه نیمه باز بود. اول فکر کردم شاید برای کاری موقت باز کردن ولی متاسفانه موقع برگشت دیدم سه چهار نفر مشتری داخل هستند و درب هم بسته….
تو خود حدیث مفصل بخوان…..
خواستم بگم آقای فروشنده محترم که به خیال خودت زرنگی می‌کنی و از فرصت بسته بودن بقیه مغازه ها استفاده می‌کنی حداقل اون در را هم باز بگذار چون درصورت وجود یک فرد ناقل تجمع این افراد توی فضای بسته حتما باعث آلودگی همه شون میشه.

و از همه مهم تر اینکه شکستن این قانون یعنی بر باد دادن زحمت و ضرر بقیه مغازه دارانی که تعطیلی را رعایت میکنند. همین الان هم بعضی کسبه بیشتر از اینکه نگران ضررشون باشند نگران این هستند که این ضرر و این زحمتشون بی فایده میشه. وقتی شما مغازه ات باز باشه مردم هم رعایت نمیکنن میان بیرون و این زنجیره مرگبار ویروس هیچوقت قطع نخواهد شد.
کمی فکر کنید… تعقل کنید…. مسامحه کردن و شوخی گرفتن مسائل بهداشتی یعنی اینکه در اشاعه بیماری و نهایت مرگ هموطنانت شریک هستی.
خیانت به بقیه اصناف که قانون رو رعایت میکنند به کنار… خون شهیدانی از کادر درمان قربانی این سهل انگاری ها شدند به گردن شماست که مراعات نمیکنید.
از مسئولین امر تقاضا داریم وظیفه شون رو در کنترل این افراد انجام بدن وگرنه اونها هم در شکل گیری این اوضاع نابسامان و قربانی های کرونا شریک خواهند بود.
خود دانید
همشهری عشق آبادی
نام محفوظ
#ماملت_امام_حسینیم
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن