شهیدمحمدرضا صولتی درچهاردهم تیرماه سال ۱۳۴۴ در روستای تقی

شهیدمحمدرضا صولتی

درچهاردهم تیرماه سال ۱۳۴۴ در روستای تقی آباد از توابع بخش دستگردان به دنیاآمد؛. عشق پدر و مادرش به امام رئوف امامرضا علیه السلام دلیلی شد تا این نورسیده را محمدرضا نامگذاری نمایند.

محمدرضابه سن تحصیل رسید، تحصیلات خود را در دبستان یوسفی قدیم عشق آباد شروع نمود. برخورد  ناشایست یکی از آموزگاران وقت آموزشگاه همراه با شرایط نامطلوب اقتصادی آن زمان باعث گردید در سال سوم ابتدایی ترک تحصیل نموده و همراه پدر به کار کشاورزی و دامداری مشغول گردد.

او جوانی پاک ، ساده وصادق و صمیمی بود. اوج گیری انقلاب اسلامی و شروع اولین حرکت ها در بخش، تحول جدیدی در زندگی محمدرضا به وجود آورد و زمینه ای شد تا زندگی خود را از محیط بی آلایش روستا به محیط های اجتماعی دیگر گسترش داده و در راهپیمایی ها و مراسم انقلابی حضوری فعال و پرثمر داشته باشد.

هیئت جوانان بیت الشهدا عشق آباد

محمدرضا به محض تشکیل اولین پایگاه بسیج در شهر عشق آباد به عضویت بسیج درآمد و مدت دو سال در قسمت عملیات بسیج به عنوان بسیجی ویژه مشغول خدمت شد.

در سال ۱۳۶۱ پس از فراگیری یک دوره ی آموزش نظامی لازم، داوطلبانه برای انجام یک مأموریت سه ماهه عازم جبهه گردید و با حضور در #عملیات‌مسلم‌بن‌عقیل در منطقه عملیاتی سومار بر دشمن بعثی تاخت و پس از بازگشت از این مأموریت دوباره داوطلبانه به کردستان اعزام و چندین ماه در پاکسازی روستاهای آن منطقه و مبارزه با کوموله و دمکرات حضور پیدا کرد. 

 در اواخر نیمه اول سال ۱۳۶۲ جهت انجام خدمت مقدس سربازی به عنوان پاسدار وظیفه در ایرانشهر مشغول خدمت شد و مدت ۱۸ ماه را در آنجا با مسؤلیت فرماندهی پایگاه انجام وظیفه نمود. پس از اتمام دوران سربازی بلافاصله به عضویت رسمی سپاه درآمد و دوباره عازم مناطق جنگی گردید.

 استعداد و توانایی توأم با شجاعت و اخلاص محمدرضا باعث شد که او به عنوان #فرمانده‌دسته در #گردان‌قمربنی‌هاشم تیپ مستقل #انصارالرضا(ع) سازماندهی و بعد از حضور در چند عملیات و بروز تواناییهایش به سمت #فرماندهی‌گروهان برگزیده شود.

محمدرضاپس از حضور در چند عملیات از جمله عملیات های کربلای ۴ و ۵ و… در آخرین روزهای قبل از شهادتش در حالی که در یک تک دشمن نیروهای تحت امر خود را هدایت می کرد و در حین مبارزه در ظهر روز ۱۳۶۶/۱۰/۱ این فرمانده دلاور و با اخلاص عرصه های نبرد حق علیه باطل در اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن در منطقه #چنگوله شربت شهادت نوشید و پیکر پاکش چند روز بعد از شهادت در بخش دستگردان تشییع و در روستای خداآفرید به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد…

#یادشان_باصلـوات
#شهیـدمحمدرضاصولتی
#بیت‌الشهدا
#پنج‌شنبه‌و‌یادشهدا

هیئت جوانان بیت الشهدا عشق آباد
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن