‍ همسان سازی حقوق ۴۰۱۱۵ خانوار حقوق بگیر صندوق

‍ همسان سازی حقوق ۴۰۱۱۵ خانوار حقوق بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی

❇️بیشترین افزایش حقوق و تفاوت دریافتی در استان مربوط به مستمری بگیر شهرستان طبس در بخش دستگردان طبس می باشد

✅مهندس علیرضا اسدی مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در گفت و گوی تلفنی با علی رجب زاده خبرنگار صدا وسیما گفت : در استان ۴۰۱۱۵ خانوار مستمری بگیر هستند که مشمول همسان سازی شده اند .

✳️وی افزود : براساس این قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بطور متوسط ۵۲/۹۷ درصد افزایش یافته افزایش که از ابتدای سال ۹۹ لحاظ شده است و با حقوق آبان ماه آنان پرداخت شده است.
✳️اسدی اضافه کرد: بعنوان مثال اگر بیمه شده ای در سال ۸۵ یا ۸۶ در سطح ۸ درآمدی مستمری بگیر شده باشد امروز در طرح همسان سازی حقوق بر اساس سطح ۸ درآمدی سال ۹۹ لحاظ شده و افزایش حقوق آن‌ها بطور چشمگیری افزایش یافته است
✳️وی افزود بر همین اساس بیشترین تفاوت دریافتی افزایش حقوق سال ۱۳۹۹ در استان خراسان جنوبی مربوط به خانواده مستمری بگیر مرحوم جهانشیر فاطمی از دستگردان طبس می باشد که حقوق ماهیانه دریافتی خانواده از مبلغ ۲/۲۲۵/۴۳۱ریال به مبلغ ۸/۳۳۳/۳۳۳ ریال رسیده است که ۲۷۴/۴۶درصد افزایش داشته است که مابه التفاوت ۸ ماهه از فروردین سال جاری مبلغ ۴۸/۸۶۳/۲۱۶ ریال با حقوق آبانماه به خانواده نامبرده پرداخت شده است.

✳️وی با بیان اینکه اجرای عدالت پرداخت مستمری‌ و اعمال همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران صندوق از مهمترین اقدامات دولت است، اظهار داشت: اکنون۱۰۳ هزار ۶۵۸ نفر از جمعیت این استان مشمول استفاده از خدمات این بیمه می‌شوند، که از این تعداد تا کنون ۴۷ هزار و ۹۵ نفر بیمه شده‌اند که ۴۵ درصد جمعیت مشمول را شامل می‌شود.
✳️وی تصریح کرد: دو هزار ۴۳۷ بیمه شده این صندوق مددجویان کمیته و یک هزار و ۳۰۹ نفر از مددجویان بهزیستی استان هستند.

✳️ایشان با اشاره به بازنشستگی پیش موعد هزار و ۸۶۱ خانوار تحت پوشش گفت: بازنشستگی معمولی بیمه شدگان را با توجه به گذشت ۱۵ سال از عمر صندوق امسال بشرط داشتن ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه بیمه پردازی در حال اجرا می باشد.

✳️اسدی اظهار داشت: میزان حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان اختیاری است و متقاضی بیمه در این صندوق به دلخواه خود یکی ازسطوح درآمدی حق بیمه را انتخاب می کند و هر میزان که پرداخت شود دولت دو برابر این رقم را به عنوان حق بیمه این افراد پرداخت خواهد کرد و بر همین اساس و با توجه به سطوح انتخابی، همسان‌سازی صورت می‌گیرد.

✳️وی با اشاره به مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: کشاورزان، روستاییان، عشایر، رانندگان مقیم شهرهای کمتر از ۲۰ هزارنفر، دانش آموختگان بخش های کشاورزی و منابع طبیعی، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و کارگران شاغل فصلی و زنان متاهل ساکن روستاها و مناطق عشایری با داشتن حداقل ۱۸ سال تمام و حد اکثر ۵۰ سال می توانند با ثبت نام در این صندوق از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای بین این صندوق و سایر صندوق ها برخوردار شوند.

✳️وی با بیان اینکه در حال حاضر این صندوق بیشترین حمایت را برای جوانان در نظر گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر شرایط عضویت در این صندوق و استفاده از مزایای آن برای افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و دولت با توجه به نگاهی که از این بیمه دارد دوسوم حق بیمه را پرداخت می‌کند و تنها یک‌سوم را بیمه گذار می‌پردازد
با تشکر
✍رجب زاده
خبرنگار صدا و سیما
ببینید کلیپی کوتاه از خوشحالی مستمری بگیران این صندوق
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن