آخرین وضعیت بیماری کرونا در خراسان جنوبی به گزارش روابط عمومی

آخرین وضعیت بیماری کرونا در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مهندس شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خصوص آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا تا پایان وقت ۰۴/۱۱/۹۹ در خراسان جنوبی گفت:تعداد کل آزمایشات انجام شده ۳۶۲۴۹ مورد است که از این تعداد ۱۴۹۱۵ مورد نمونه مثبت بوده و متاسفانه تعداد کل فوتی ها به عدد ۷۳۶ نفر رسیده است. میزان بروز تجمعی در سطح استان ۱۸۰۵ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۱۶۰۸ در صد هزار نفر جمعیت است که ۲۰۳ واحد از شاخص کشوری بالاتریم. نسبت مرگ و میر در استان ۴/۹ درصد است.

وی در خصوص رتبه بندی شهرستان های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۲۳۷۱ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه ی اول، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۲۱۴۵ در رتبه دوم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۲۱۳۶ در رتبه سوم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۲۱۱۸ در رتبه چهارم، شهرستان قاین با میزان بروز تجمعی ۲۰۴۲در رتبه پنجم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی ۱۸۰۵ در رتبه ششم، شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۱۷۵۹ در رتبه هفتم، شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی ۱۲۸۰ در رتبه هشتم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی ۱۲۴۷ در رتبه نهم، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۱۲۳۷ در رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی ۱۱۷۸ در رتبه یازدهم قرار دارد. لازم به ذکر است باتوجه به میزان بروز تجمعی در کل کشور که عدد ۱۶۰۸ است، ۷ شهرستان خراسان جنوبی میزان بروز تجمعی آن ها از شاخص کشوری بالاتر و تنها ۴ شهرستان خوسف، درمیان، سربیشه و نهبندان میزان بروز تجمعیشان از شاخص کشوری پایین تر است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان گفت: شهرستان های درمیان، سربیشه، خوسف و بشرویه در وضعیت آبی یا کم خطر قرار دارند و شهرستان های نهبندان، بیرجند، قاین، زیرکوه، سرایان، فردوس و طبس در وضعیت زرد یا متوسط خطر قرار دارند.

مهندس شریف زاده در خصوص اعمال محدودیت ها در شهرستان های زرد و آبی بیان داشت: محدودیت هایی که در مناطق زرد اعمال خواهد شد، حضور دو سوم پرسنل و یک سوم دورکاری، تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۴ صبح ممنوع و مشاغل گروه ۴ همچنان اجازه فعالیت ندارند.اما در مناطق آبی مشاغل گروه ۴ هم اجازه فعالیت داشته و منع تردد شبانه در شهرهای آبی با نظر فرمانداران هر شهرستان متناسب با وضعیت آن شهرستان اعمال خواهد شد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن