بهره برداری از ۲۸۸ پروژه در محلات عشایری کشور رئیس سازمان

بهره برداری از ۲۸۸ پروژه در محلات عشایری کشور

رئیس سازمان امور عشایر کشور از افتتاح ۲۸۸ پروژه برای بهره مندی عشایر کشور در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز خراسان جنوبی، اعلایی در شورای عشایر استان در بیرجند گفت: برای اجرای این طرح ها ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی افزود: فردا دو طرح بااعتبار ۲۰ میلیارد تومان درجهت ارتقا شاخص برخورداری از آب شرب در محلات عشایر در استان افتتاح می‌شود.

اعلایی همچنین به سهم هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی استان اشاره کرد و گفت: این تعداد پول تا اواخر بهمن بین عشایر خراسان جنوبی توزیع می‌شود. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی به قول رئیس جمهور در روز روستا درخصوص بیمه عشایر اشاره کرد و افزود: قرار بر بیمه صدهزار نفر از عشایر کشور در کشور است که سهم استان ۶ هزار نفر است.

وی از اعطای ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر در این سفر خبر داد و گفت: فروشگاه اینترنتی عشایر شاپ در کشور راه اندازی شده که زمینه فروش محصولات عشایر به صورت کشوری را ایجاد کرده است.

استاندار هم با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند، افزود: این قشر به عنوان جامعه مولد نقش موثری در اقتصاد استان دارند که باید تمام امکانات رفاهی برای این افراد دیده شود.

ملانوری با بیان این که در تکمیل پروژه‌های آبرسانی محلات عشایر نیازمند کمک هستیم افزود: امیدواریم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه همچنان در استان ادامه دار باشد.

ملانوری بااشاره به تولید ۸۰۰ تن پشم در سطح دام‌های عشایر خواستار راه اندازی کارخانه تهیه روغن از پشم دام شد و گفت: در این زمینه استان وارد حوزه اجرا شده و نیازمند سرمایه گذاری و پای کار آمدن سازمان عشایر کشور است.

ملانوری به تصویب استفاده از محصولات عشایر توسط ادارات استان هم اشاره کرد.

در جمع بندی این جلسه استاندار به مصوبات اشاره کرد و گفت: راه اندازی شرکت بسته بندی فراورده‌های دامی در استان با دریافت تسهیلات به عشایر ایجاد می‌شود.

وی از از راه اندازی کارخانه روغن گیری از پشم با سرمایه گذاری ۵۱ درصدی سازمان عشایر هم خبر داد و افزود: ۴۹ درصد سهام از طریق تسهیلات به عشایر داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن