درخواست مسعودرضابندگی دبیراجرایی نظام صنفی کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان طبس

درخواست مسعودرضابندگی دبیراجرایی نظام صنفی کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان طبس ازمسئولان مربوطه وتصمیم گیر جهت بازدیدازمزارع ومراتع خشک وبحرانی شهرستان

تولید کنندگان امنیت غذایی بخش کشاورزی و دامپروری طبس باتوجه ب کاهش حدود۷۰درصدی نزولات آسمانی،خود امنیت ندارند. آنان رادریابید.

مسئولان محترم متاسفانه اکنون کشاورزان،باغداران و دامداران طبسی زمینگیرشده اند لطفا به دادشان برسید.

با توجه به اینکه شهرستان طبس در سال زراعی جاری حدود ۱۰.۵ میلیمتر بارندگی داشته ونسبت ب سال گذشته میزان بارندگی آن منفی۷۰٪بوده کشاورزان و دامداران توان ایستادگی در برابر انبوه مشکلات و بحران خشکسالی را ندارند . عدم بارندگی مناسب و همچنین کمبود رطوبت منجر به وقوع خشکسالی در شهرستان گردیده که سبب : ۱ – افت شدید سفره های آب زیرزمینی ۲ – کاهش چشمگیر آبدهی قنوات ، چشمه ها و چاه ها ۳ – کاهش چشمگیر سطح زیر کشت ۴ – طغیانی شدن آفات ۵ – کاهش عملکرد و افت تولید در محصولات زراعی و باغی گردیده است .
با توجه به موارد بالا که خسارت آن کاملا هویداست ، از مسئولان محترم شهرستان ، استان و کشور تقاضا دارم که به طبس تشریف آورده و از نزدیک مزارع و مراتع شهرستان بازدید نموده و برای قشر تولید کننده جامعه کشاورزی و دامپروری طبس تصمیم عاجلی گرفته شود . زیرا با ۱۰.۵میلیمتر بارندگی ، دامداران که بماند ، کشاورزان هم امیدی به آینده ندارند.زیرامحصول جووگندم کشاورزان رشدی نکرده و با توجه به این اگر دولت ومجلس شورای اسلامی فوری کمک نکنند و تصمیمی درست در این خصوص اتخاذ نکنند ، کشاورزان و دامداران بحران زده طبسی توان ایستادگی در مقابل خیل عظیم مشکلات را ندارند . قطعا دلالان و فرصت طلبان همچون گذشته سراغ دامداران رفته و این قشر تولید کننده برای این که دامشان تلف نشود به قیمت بسیار کم و وعده سال که آیا آن هم وصول بشود یا نشود بفروشند . در نتیجه این تولید کننده ها مصرف کننده و حاشیه نشین بخش ها و شهرها خواهند شد . هم اکنون بدینوسیله اعلام می کنم که امنیت غذایی که توسط این دو قشر زحمتکش و بی ادعا تامین می شده ، حال خود امنیت ندارند . لذا به عنوان نماینده ۷ هزار بهره بردار بخش کشاورزی و دامی شهرستان عاجزانه تقاضا دارم که به فوریت در این خصوص تصمیمی اتخاذ گردد و نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان طبس برای برون رفت تقریبی از این معضل پیشنهاداتی به شرح ذیل دارد :
۱ – خریدفعلا ۱۰۰۰ تن جو مدت دار و پخش بین دامداران مرتع.
۲ – خرید فوری و مدت دار دام مازاد آنان توسط پشتیبانی امور دام قبل از آن که دلالان آنان را به قیمت ناچیزی بخرند .
۳ – اختصاص اعتبار لازم جهت آبرسانی به محلات دامداری تا دامداران دغدغه تهیه آب را نداشته باشند .
۴ – تصویب امهال وام های کشاورزان و دامداران شهرستان زیرا بعد از این بحران فاجعه آمیز قطعا بانک ها از دریافت اقساط خود نخواهند گذشت .
حال مجددا از مسولان محترم و نماینده بزرگوار خواهش می کنم که به قید فوریت کشاورزان و دامداران را ببینند . زیرا علوفه و کنستانتره بی نهایت گران شده و مراتع شهرستان با۱۰.۵ میلیمتر بارندگی خشکِ خشک می باشد و به طبع از آنجائی که مراحل مختلف رویش محصولات استراتژیکی همچون گندم و جو از آبان ماه تا خرداد ماه ادامه دارد و بارندگی های این بازه زمانی به ویژه در ماه های ابتدای دوره رویش اثرات مثبت بالایی بر عملکرد این محصولات را دارد و متاسفانه در آن زمان بارندگی نداشتیم ، اکنون وضعیت مزارع فوق دست کمی از مراتع ندارد.وباتوجه ب سرمای شدید۸اسفندماه جاری که قطعاخسارت فراوانی ب باغات ومزارع واردشده که حدودیک هفته دیگرآثارآن هویداخواهدشد. مجددا از مسئولان امر تقاضا دارم که از نزدیک از مزارع،باغات و مراتع شهرستان بازدید نمایید تا متوجه عمق فاجعه ای که برای این قشر تولید کننده به وجود آمده مطلع گردید. منتظر حضور سبز شما مسئولان محترم و معزز هستیم.۹اسفندماه ۹۹

با احترام
مسعودرضا بندگی
دبیر اجرائی نظام صنفی کشاورزی
شهرستان طبس

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن