بسمه تعالی نمایندە محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان های فردوس ،

بسمه تعالی

نمایندە محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان های فردوس ، طبس ،سرایان ،بشرویه جناب آقای نصیرایی

با عرض سلام و آرزوی توفیق و تندرستی برای جنابعالی

احتراما بدینوسیله به استحضار می رسانیم ما جمعی از فرهنگیان کشور که در سالهای ۷۲ ، ۷۳ ، ۷۴ و ۷۵ از دانشسرای مقدماتی تربیت معلم با مدرک دیپلم، فارغ التحصیل شدیم. پس از فراغت از تحصیل، برخلاف روال سنوات قبل به دلیل عدم تخصیص ردیف استخدامی، برخلاف میل و اراده خود جذب آموزش و پرورش نشدیم. نهایتاً در سال۱۳۷۷ و پس از دو سه سال بیکاری و سرخوردگی، مجددا وارد سیستم آموزش و پرورش شدیم . در تاریخ ۱۳۸۶/۸/۶و پیرو رای شماره ۶۵۴ دیوان عدالت اداری، مقرر گردید سنوات فاصله بین فراغت از تحصیل تا بکارگیری ، که حسب مورد از یک تا سه سال است، به سنوات خدمتی فرهنگیان اضافه گردد. کارگزینی محل خدمت، به موجب رای فوق، کسورات قانونی بازنشستگی مدت مذکور را از فرهنگیان دریافت و به صندوق بازنشستگی واریز نمود. (اسناد آن موجود است) و احکام جدید صادر گردید. حال پس از گذشت بیش از یک دهه از اجرای این مصوبه در آستانه آخرین سال خدمت ، معاون محترم نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری، برابر دادنامه ۸۲۵ مورخ ۱۳۹۹/۷/۱ به استناد تعارض در آرای شعب دیوان، رای به ابطال مصوبه قبلی داده و به تبع آن مقرر گردیده سنوات مذکور از احکام فرهنگیان ذینغع توسط ادارات آموزش و پرورش حذف گردد.

لازم به ذکر است :
ـ طبق تعهدبه محض ورود به دانشسرا به استخدام رسمی دولت درآمده بودیم و در طول دوران تحصیل از تمام مزایای کارمندی از جمله حقوق و مزایا و دفترچه درمانی برخوردار بودیم .
ـ کسورات قانونی سنوات مذکور به صندوق بازنشستگی واریز گردیده و برای افراد ذینفع، احکام احتساب سنوات مذکور صادر گردیده است.
ـ در طول سالهای بیکاری بعد از فراغت از تحصیل، به دلیل داشتن تعهد خدمتی به آموزش و پرورش، حق شرکت در آزمون استخدامی یا اشتغال در هیچکدام از ارگانهای دولتی رانداشتیم که این امر باعث بوجود آمدن فشارهای و بحران های مالی وروحی زیادی برما شد. حتی به دلیل عدم پشتوانه مالی، برخی به کارگری روی آوردند. آموزش و پرورش نیز متعهد به جذب ما بعد از فراغت از تحصیل بود. آیا هیچ مسؤلیت شرعی و قانونی متوجه آموزش و پرورش در این زمینه نیست؟آیا ندادن ردیف استخدامی مشکل مابود ؟؟
ـ ضمنا بسیاری از فرهنگیان از احتساب سنوات مذکور منتفع گردیده و در دوسال اخیر با احتساب همان سنوات بازنشست شده اندو عدالت حکم می کند ما نیز که همانند سایر فارغ التحصیلان دانشسرا در سنوات گذشته هستیم ، از رای قبلی دیوان بهره مند شویم.
ـ مطابق ماده ۸۹ آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، اثر آراء وحدت رویه مذکور، نسبت به آینده است و موجب نقض آراء سابق نمی شود.
لذا با توجه به دلایل و مستندات فوق الذکر ، ما فرهنگیان دانشسراکه بیشتر سابقه خود را در روستاها و مناطق محروم و صعب العبور خدمت نموده ایم، از شما بزرگوار تقاضای پیگیری لغو رأی اخیر دیوان و جبران ضرر مالی دوره بیکاری بعد از فارغ التحصیلی را داریم.
با سپاس و آرزوی موفقیت برای شما سروران عزیز
جمعی از فرهنگیان دانشسرایی خراسان جنوبی
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن