بسیاری از کشورها و نیز در داخل برخی استان ها

بسیاری از کشورها و نیز در داخل برخی استان ها و شهرستان ها، این مهم را با ایجاد #پنجره_واحد سرمایه گذاری حل کرده اند و کارآفرینان با مراجعه به سایت #فرمانداری یا #استانداری و درخواست صدور مجوز به شیوه الکترونیکی ، کار را دنبال می نمایند. لذا از فرمانداران محترم به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها، تقاضای اکید داریم که با تغییر فرآیندهای صدور مجوز، بستر مناسب تری برای جهش تولید ایجاد و با پشتیبانی از تولیدکنندگان، یکی از موانع جدی تولید که همین بطئی و کند بودن فرآیند صدور مجوز است را مرتفع نمایند.
دوستی در یکی از شهرهای شرقی کشور، حدود سه سال است که پیگیر واگذاری چند هکتار برای تولید یک‌ ماده معدنی است، این در حالی است که در همین کشورهای حوزه خلیج فارس ، چند روزه مجوز زمین و تسهیلات صادر و با تسریع در مجوزها، کمک شایانی به فعالان اقتصادی می شود.
۵. #دامداری منطقه متاسفانه رو به افول است. هم دام سبک و هم دام سنگین. تمرکز مدیران بر فعال سازی واحدهای تولید لبنیات در طبس، بشرویه، فردوس و سرایان که به دلایل مختلف غیرفعال گردیده اند و ایجاد واحدهای جدید به روز برای فرآوری #شیر تولیدی منطقه و نیز ایجاد واحدهایی نظیر سوسیس و کالباس برای مصرف #گوشت تولیدی منطقه، ضروری است. واحدهایی که با اعتبارات کم بهره بانک #کارآفرینی_امید هم امکان پذیر است و نیاز به مبالغ کلان ندارد و ضمن بازسازی دامداری منطقه، می تواند بخشی از جوانان فعال در شهرک صنعتی های #یزد ، #سمنان ، #مشهد ، #تهران و… را به زادگاه خود برگرداند و مهاجرت معکوس را احیاء کند.

۶. سرمایه گذار نیاز به توجه، درک، حمایت و همراهی دارد. بسا سرمایه گذاران قوی و توانمند همشهری که در کلان شهرها و بعضا در خارج از کشور، سرمایه گذاری نموده و علاقمند به سرمایه گذاری در موطن خود هستند. توجه اندک مدیران و متنفذین منطقه به این قشر، ارایه پیشنهادهای مطالعه شده سرمایه‌گذاری به آنان و قول همکاری و مساعدت برای صدور مجوزها و فرآیند راه اندازی واحد تولیدی، می تواند مشوق های خوبی برای این عده باشد.
سرمایه داران بزرگی در بین همشهریان مقیم خارج ، وجود دارند که تا کنون هیچ اداره و نهاد دولتی و حکومتی با آنان برای بازگشت به زادگاه و کمک به توسعه زادگاه ، صحبت نکرده است. ورود ائمه محترم جمعه و جماعات علاوه بر #فرمانداران ، #بخشداران و #شوراها به این عرصه و پیوندزدن آنان با علایق سرزمین مادری، می تواند گره این مهاجرت معکوس را باز، و گام بزرگی برای ایجاد واحدهای تولیدی عظیم با ظرفیت اشتغال چندهزارنفری باشد.
امید آنکه با همدلی و همراهی همه اقشار، گروه ها ، نهادها و ادارات در سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ” گامهای بلندی برای #غرب_خراسان_جنوبی برداریم.
باتشکر
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن