حجت الاسلام نصیرایی از برخی کارشکنی ها گلایه کرد

حجت الاسلام نصیرایی از برخی کارشکنی ها گلایه کرد و گفت: براساس قرارداد تنظیم شده با زغالسنگ پروده مقرر بوده که تا ۲۵ سال مواد اولیه کک تامین شود اما اکنون بهانه آورده می شود و نیازمند بازنگری است چون فقط حقوق مردم و توسعه شهرستان مطرح است.

وی گفت: در کشور دست هایی در کار است که نمی خواهند انحصار تولید کک را از دست بدهند و نیاز است نهادهای نظارتی و امنیتی ورود کنند.

استاندار خراسان جنوبی ضمن گلایه از اختلافات داخلی مدیران و سهامداران شرکت‌های مذکور تاکید کرد: سهامداران شرکت کانسرام در مدت ۱٠ روز مشکلات داخلی خود را حل کنند و با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی کار کارشناسی انجام شود و در صورت عدم تمایل به ادامه کارخانه مذکور؛ اعلام نمایند تا شرکت‌های دیگری که تمایل دارند نسبت به خرید سهام اقدام و کانسرام را راه اندازی نمایند.

مهندس ملانوری درباره کارخانه سیمان هم تعیین تکلیف کرد و گفت: برای ما فقط راه‌اندازی صنایع مهم است و به حواشی کارخانه سیمان کاری نداریم و باید در مدت ۱٠ روز برنامه کاری مدیران سیمان طبس اعلام شود و پس از جلسات کارشناسی و توجیه اقتصادی در صورت عدم راه‌اندازی صنعت مذکور از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و بنیاد برکت کمک خواهیم گرفت و تعیین تکلیف می کنیم.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ایران در موضوع بررسی مشکلات شرکت کک‌سازی طبس گفت: تامین زغال برای صنعت کک بسیار مهم است و ابتدای احداث این کاخانه هم قرار بر این بود که از معادن شهرستان استفاده کند و ما برای زنده بودن کک التماس کردیم که هلدینگ صدرتامین وارد کار شود و در موضوع بدهی ها کک به معادن زغالسنگ پروده مشارکت کند اما تا امروز نتیجه ای نگرفتیم.

مهندس الیاس الستی از توجه ویژه مهندس کریتی مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده تاکنون قدردانی کرد و افزود: بدهی کک به شرکت زغالسنگ از ابتدای چرخه مالی مرسوم بوده و تا ۱۲٠ میلیارد تومان توافق شده بود و اقای مهندس کریتی همکاری خوبی داشت اما نمیدانم چه شد که در ماه‌های اخیر شرکت زغالسنگ مواد اولیه را به کک نداد و با مشکل مواجه شدیم اما اجازه نخواهم داد این پروژه از چرخه تولید خارج شود و از صدرتامین و زغالسنگ پروده طبس عاجزانه می خواهم کمک کنند و همچنان پشت صنعت کک را خالی نکنند.

استاندار خراسان جنوبی از شرکت صدرتامین خواست که برای برای بدهی کک به زغالسنگ صبوری کند و تحویل زغالسنگ به خط تولید کک سازی را ادامه دهد تا کوره‌ها دچار مشکل نشود.

براساس تصمیم جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد تامین مواد اولیه کک سازی توسط شرکت زغالسنگ پروده طبس انجام شود و سهامداران کک نسبت به تسویه بدهی گذشته به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان در ماه‌های فرصت داده شده، اقدام کند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در این جلسه از مراجعات متعدد مردمی درباره مشکلات کانسرام و سیمان گفت و افزود: عدم مدیریت جهادی در این دو صنعت مشهود است و نباید اختلافات داخلی سهامداران و مدیران صنایع، موجب سرخوردگی مردم از نظام شود و جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در طبس نشانه روشنی از تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بود.

۱۴۰۰/۰۱/۲۲

✅ @nasiraei_ir
www.majidnasiraei.ir
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن