۱۱۴ نکته درباره نماز نکته ۳۶ نماز و آرامش تنها

۱۱۴ نکته درباره نماز
نکته ۳۶
نماز و آرامش

تنها مشکلی که دنیای علم وصنعت امروز آن را حل نکرده ، مشکل آرامش روحی است . هر روز آمار بیماری های روانی ، و مصرف قرص اعصاب زیاد می شود . هیچ چیز به انسان آرامش نمی دهد جز یاد خدا و ایمان و اُنس و عشق و توکّل به او .
آری نماز یاد خداست و فقط با یاد خدا دل ها آرامش می یابد .
افرادی را می شناسیم که دارای قدرت ، مال و علم هستند ، امّا آرامش لازم را ندارند . در مقابل ، افرادی تهیدست هستند که به خاطر ایمان به سرچشمه هستی دارای قلبی آرامند ، دید و بینش و اعتقاد خاصّی دارند که حوادث تلخ و شیرین را می پذیرند و برای آنها تحلیل منطقی دارند .
آری با یاد خداوند دل ها آرام می گیرد و بهترین یاد خدا همان نماز است ، کمبود امروز بشر علم و تخصصّ نیست ، بلکه دل آرام است . نه فرعون ها و ابرقدرت ها دل آرام دارند ، نه قارون ها ، و نه ابولهب ها ، و نه منافقان چند چهره .
تنها رهبری را که ما در زمان خودمان دارای دل آرام دیدیم ، حضرت امام خمینی قدّس سرّه بود که روز ۱۲ بهمن ۵۷ وقتی در هواپیما نشست تا به ایران بیاید ، خبرنگار از او پرسید چه احساسی دارید ؟ فرمود : هیچ .
با اینکه هنوز نظام شاهنشاهی سرِ پا بود و احتمال سرنگونی هواپیما داده می شد .
در وصیّت نامه خود نیز نوشت من با قلبی آرام به سوی خدا می روم . این دل آرام از زور و پول و مقام نیست ، از پیوند با خداست که بهترین نوع آن نماز است .
————– @eshkabar ————
ارسال شده توسط:پست زمان دار
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن