پیشنهادی به دولت سیزدهم رئیس جمهور منتخب در نخستین

پیشنهادی به دولت سیزدهم

رئیس جمهور منتخب در نخستین مصاحبه با رسانه های داخلی و خارجی با ظرافت و هوشمندی موضوع جلب مشارکت ایرانیان خارج از کشور در توسعه ملی را مطرح فرمودند.

بهره گیری از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه است.

پرداختن به این‌ موضوع مهم در نخستین مصاحبه رئیس جمهور منتخب بدون هیچ گونه سوالی از سوی رسانه ها و بدوا توسط شخص جناب آقای رئیسی، روزنه امیدی برای بهره مندی از حدود هزار میلیارد دلار سرمایه ایرانیان دور از وطن و گشایش معیشتی اقشار مختلف می باشد.

مهمتر از سرمایه مادی، سرمایه دانشی، مهاجرین ایرانی است. طبق برخی آمارها، صرفا در آمریکا بیش از ۵۰۰۰ استاد ایرانی به آموزش و پژوهش اشتغال دارند. که اگر آمار استادان ایرانی در اروپا و ۸۰ کشور مقصد مهاجرتی ایرانیان را به آن بیافزاییم، رقم بسیار شگفت آوری خواهد شد.

جذب سرمایه های مادی ایرانیان خارج از کشور شاید به دلیل تحریم، سوئیفت، fatf و… سخت باشد ولی استفاده از پتانسیل علمی ایرانیان مقیم خارج سهل و در کوتاه مدت امکان پذیر است.

پیشنهاد می گردد سریعا سامانه ای برای نام نویسی از استادان ایرانی مقیم خارج طراحی شود و همه دانشگاه ها در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ موظف به ارائه واحد درسی( مجازی) به استادان ایرانی مهاجر گردند.

✅بر اساس شناختی که از روحیات و مواضع ایرانیان مقیم خارج دارم، بسیاری از آنان حاضر به همکاری داوطلبانه و بدون اخذ وجه با دانشگاه های زادگاه خود می باشند. ان شاءالله
گاه نوشت حمید یزدانیان
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن