به گزارش پایگاه خبری قاصدبردسکن،اکبر خاکشور افزود: خرید دام عشایر

به گزارش پایگاه خبری قاصدبردسکن،اکبر خاکشور افزود: خرید دام عشایر با هدف جلوگیری از ضرر و زیان اقتصادی جامعه عشایری، عرضه دام با قیمت‌های نازل به بازار و حذف دلالان و واسطه ها، جبران خشکسالی، انباشت دام و کمبود علوفه مرتعی در شهرستان بردسکن اجرا شد.

وی افزود: با پیگیری سازمان امور عشایر کشور و با تصویب شورای قیمت گذاری، دام زنده عشایر توسط شرکت پشتیبانی امور دام درحال خریداری است و از مجموع ۱۰۰ هزار راس دام عشایر که قرار است در سطح استان خریداری شود، سهم بردسکن ۱۰ درصد و بیشترین خرید تضمینی دام در میان شهرستان‌های استان است.

رئیس اداره امور عشایری بردسکن عنوان کرد: دام زنده به قیمت هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان به صورت ترکیبی (بز، بره، میش و بزغاله) است.

خاکشور گفت: کار خرید تضمینی دام عشایر در شهرستان بردسکن آغاز شده است و در این طرح ۱۰ هزار راس دام عشایر منطقه که قبلا پلاک گذاری و هویت بخشی شده اند، خریداری می‌شود.

وی تعداد دام‌های سبک عشایر منطقه را ۱۲۰ هزار راس دام اعلام کرد و گفت: ۱۱۰ هزارراس دام عشایر پلاک گذاری و هویت بخشی شده اند و با توجه به گرانی نهاده‌های دامی و فقیر بودن مراتع، عشایر منطقه توان نگهداری دام‌ها را ندارند و مجبور هستند حتی دام‌های خود را یکساله به فروش برسانند/انتهای پیام
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن