#سه‌شنبه_و_اتفاقی_بزرگ #جان_تازه_در_نیروگاه_حرارتی #آغاز_طرح_بزرگ_معدنی_طبس #اختصاص_۳هزار_میلیارد_تومان پس از پیگیری‌های جدی حجت الاسلام و المسملین مجید

#سه‌شنبه_و_اتفاقی_بزرگ
#جان_تازه_در_نیروگاه_حرارتی
#آغاز_طرح_بزرگ_معدنی_طبس
#اختصاص_۳هزار_میلیارد_تومان

پس از پیگیری‌های جدی حجت الاسلام و المسملین مجید نصیرایی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی؛ شهرستان طبس، روز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه شاهد یک رخداد بزرگ اقتصادی خواهد بود.

عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پهنه معدنی جدید زغالسنگ در منطقه مزینو به منظور تامین مصالح مورد نیاز نیروگاه حرارتی طبس با حضور مسئولان عالی وزارت نیرو انجام می‌شود.

همچنین پس از دیدارهای متعدد و تماس‌های مکرر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی معادن استان خراسان جنوبی با مهندس محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران؛ مقرر شده است که مبلغ ۳٠ میلیارد تومان از محل درآمد فروش زغالسنگ معدن تامین کننده مصالح نیروگاه حرارتی طبس برای اصلاح شبکه برق و ملزومات شهرستان هزینه گردد.

حجت الاسلام نصیرایی با همکاری وزارت نیرو موفق شده است؛ مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان را در ردیف بودجه سال ۱۴٠٠ برای تکمیل نیروگاه حرارتی زغالسنگ‌سوز طبس قرار دهد که قسمت عمده‌ای از تامین قطعات و توربین‌های لازم از محل این اعتبار خریداری خواهد شد.

با این حساب و در شرایطی که کشور در ماه‌های گرم سال به بحران مصرف برق برمی‌خورد و از آنجاکه تولید و تامین ۵ هزار مگاوات برق مصرفی در سند انرژی ایران دیده شده است؛ نیروگاه حرارتی طبس خواهد توانست بعنوان اولین نیروگاه زغالسنگ سوز در مجاورت معادن کشور حدود ۶۵٠ مگاوات برق تولید کند و درحال حاضر و در صورت همکاری و پیگیری مسئولان و به دنبال رایزنی‌های صورت گرفته توسط حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی؛ امکان توسعه طرح فعلی برای زمینه‌سازی تولید ۶۵٠ مگاوات دیگر نیز فراهم است که مطالبه جدی مسئولان استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس در این زمینه را طلب می‌کند.

توسعه ظرفیت تولید نیروگاه حرارتی طبس درحالی از سوی نماینده مردم در مجلس یازدهم پیگیری می‌شود که گفتگوهای وی با دکتر محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به نتیجه رسیده و لازم است اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر و مسئولان جدید در بدنه دولت سیزدهم به جدیت تمام، مطالبه‌گر تحقق این مهم باشند.

سه‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴٠٠ یک روز تاریخی دیگر در توسعه اقتصادی و زیرساختی شهرستان طبس به حساب می‌آید که با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجید نصیرایی نماینده مردم طبس فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین عالی وزارت نیرو به ثبت خواهد رسید.
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن