تعیین استاندار ویژه برای خوزستان / بخشی از درآمد

تعیین استاندار ویژه برای خوزستان / بخشی از درآمد استان، سهم آبادانی خودش می‌شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب در نشست ویژه بررسی مسائل استان خوزستان:

برای اینکه زمان تا تشکیل و استقرار دولت جدید از دست نرود این جلسه را تشکیل دادیم تا راهکارهای عملیاتی را برای برطرف کردن مشکلات استان بیابیم وهر آنچه امکان‌پذیر است از اکنون اجرایی شود.

همه ما مدیون رشادت‌ها، ایستادگی و مقاومت مردم دلیر خوزستان هستیم ولی امروز این مردم بخاطر انباشت مشکلات گوناگون در رنج و سختی قرار دارند و باید برای عبور از معضلات موجود و ایجاد ثبات در استان برنامه‌ریزی و اقدامات فوری و جدی انجام شود.

متاسفانه نسبت به خوزستان بی‌توجهی‌هایی صورت گرفته و چنانچه در طول این مدت توجه خاصی به استان شده بود امروز شاهد انباشت مسائل و مشکلات مختلف در سطح استان نبودیم.

دیدگاه‌ها و راهکارهای این شورا برای رفع مشکلات مردم خوزستان مورد توجه دولت سیزدهم خواهد بود.

هرگونه هزینه در خوزستان برای رفع مشکلات آب، فاضلاب و توسعه یافتگی و ایجاد اشتغال را سرمایه‌گذاری می‌دانیم و نه هزینه.

در استان‌هایی که مشکل خاص دارند، استانداران ویژه انتخاب خواهند شد تا با اختیارات ویژه بتوانند به صورت نوبه‌ای مسائل استان را در زمان‌های کوتاه با حضور در هیئت دولت مطرح و پیگیری کنند و رفع محرومیت در استان هایی مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان در اولویت اقدامات همه دولتمردان خواهد بود.

نباید کاری که امروز می‌توان انجام داد به فردا موکول شود. به عنوان مثال چرا موضوع آب شیرین‌کن‌ها و اولویت در تخصیص بودجه برای بخش آب و برق استان در زمان خود انجام نشده است؟

امروز بدون شک تامین آب آشامیدنی مردم و صیانت از دام کشاورزان در اولویت قرار دارد و باید به مردم اطیمنان داد که خسارت‌های وارد شده به آنان به نحو مناسب تامین خواهد شد.

دولت برای رفع مشکلات خوزستان برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواهد داشت و در برنامه کوتاه مدت خود را موظف می‌دانیم که در چند ماه آینده باهمکاری مردم و همه دستگاه‌ها نسبت به حل مشکلات اضطراری مردم استان اقدام کنیم.

برای حل مشکلات خوزستان حتی یک روز را هم از دست نخواهیم داد.

هیچ‌گونه توقف و معطلی را در رفع نگرانی‌ها و مشکلات مردم #خوزستان مجاز نمی‌دانیم.

مسائل استان خوزستان باید اولویت‌بندی شود و بخشی از درآمد آن باید برای آبادانی استان هزینه شود.

#نفس_تازه
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن