شهیدمحمدباقری در اولین روز دی ماه ۱۳۴۸ در خانواده

شهیدمحمدباقری

در اولین روز دی ماه ۱۳۴۸ در خانواده ای مذهبی در روستـای چـاه کـم بخش دستگـردان فرزندی پا به عرصه وجود نهاد که نامش را محمد گذاشتند. 

دوران کودکی را در محیط ساده و بی آلایش روستا سپری کرد دوران تحصیلات ابتدایی که فرا رسید، محمد در همان روستا وارد مدرسه و پس از اخذ مدرک پنجم جهت ادامه تحصیل به عشق آباد مهاجرت نمود و دور از پدر و مادر به تحصیلات خود تا اول دبیرستان ادامه داد. 

او با دانش آموزان مهربان بود و همواره ادب و احترام را در تعامل با بزرگترها رعایت می کرد. او ضمن همکاری با تشکل های اسلامی مدرسه، علاقه وافری به حضور در جبهه ها داشت و آرزو می کرد که هر چه زودتر بتواند در راستای تبعیت از فرمان امام (ره) در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کرده و به نبرد با متجاوزین بعثی بپردازد. 
@beytoshohda
محمد در تابستان ۱۳۶۶ برای فراگیری یک دوره آموزش امدادگری، جهت اعزام به جبهه، عازم مشهد مقدس شد. 

وی پس از اتمام دو ماه آموزش، قصد اعزام به جبهه داشت که پدر و مادر مانع شدند. احترام درخور و بایسته به ایشان، باعث گردید که قبول نماید، ولی همچنان پیگیر بود تا موافقت ایشان را جلب کند. لذا در نهایت رضایت آنها را بدست آورده و در ۱۳ آبان ۱۳۶۶ عازم جبهه گردید.

مدت مأموریت در جبهه تمام شد. بعضی از دوستانش تسویه حساب کردند و برگشتند ولی عشق به شرکت در عملیات و در نهایت شهادت باعث گردید که او مأموریت خود را تمدید نموده و در جبهه بماند.
عملیات بزرگ بیت المقدس ۲ با رمز یا زهرا (س) با هدف آزادسازی غرب شهر ماووت عراق در شمال سلیمانیه شروع شد . محمد در لشکر ۲۱ امام رضا (ع) به عنوان امدادگر در منطقه حضور پیدا کرد
سرانجام صبح روز ۱۰/۱۱/ ۱۳۶۶ در ماووت عراق، طی یک بمباران هوایی دشمن بعثی، با قلبی مالامال از عشق الهی به سوی معبود پرواز کرد.

روحش شاد و یادش گرامی باد…

#پنج‌شنبه‌ویادشان_باصلـوات
#شهیـدمحمدباقری
#بیت‌الشهدا

هیئت جوانان بیت الشهدا عشق آباد
@beytoshohda
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن