رئیس جمهور: برای من موجب خوشحالی است که در جمع مردم

رئیس جمهور:

برای من موجب خوشحالی است که در جمع مردم صبور و مقاوم طبس هستم. مردم طبس و خراسان جنوبی نشان دادند آنجا که نیاز است حاضرند با همه وجود و امکانات و داشته های خود مال و فرزند و آنچه در دست دارند برای دفاع از انقلاب و ارزش ها بگذارند.
تاریخ ایستادگی مردم این خطه همراه با ولایت مداری و صبر و وفا و ایثار و شهادت و از خود گذشتگی و خداخواهی است و در پرتو خداخواهی دگرخواهی و توجه به دیگران. در موضوع کرونا بسیار مردم خراسان جنوبی خوب عمل کردند در توجه و کمک مومنانه به محرومین. کارهای خداپسندانه ای که زن و مرد و پیر و جوان در این خطه انجام دادند.
خداوند رحمت کند آیت اله واعظ طبسی را که در بنای آستان مبارک طبس نقش داشتند.

من در دوران جوانی و بعد از زلزله و در جریان کمک رسانی به مردم طبس به این شهر آمدم. ستادهای فعالی زدیم و من هم به عنوان طلبه برای کمک به مردم زلزله زده به طبس آمدیم.

به برکت انقلاب کارهای بزرگی در طبس و خراسان جنوبی انجام شده. هیچ شهر و روستای استان شرایط قبل را ندارد و به برکت انقلاب چهره استان عوض شده. طبسی که امروز می بینیم با طبس گذشته که تصاویرش هست فرق دارد. به برکت تلاش جهادگران و مجاهدانی بوده که در شهر و روستا برای توسعه کار کرده اند.
اما با همه تلاش هایی که شده، باز هم شاهد کمبودها هستیم که برخی از مشکلات توسط امام جمعه طبس و نماینده مردم طبس در مجلس به من منتقل شده است.
کمبود نزولات آسمانی داریم اما این تهدید را می توان تبدیل به فرصت کرد. مردم نشان دادند که می توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند.
در این استان ظرفیت هایی داریم که می تواند فعال شود. ظرفیت معدنی در استان و طبس به طور کامل فعال نشده است که اگر فعال شود هم اشتغال ایجاد می کند و هم باعث رونق تولید است و مشکلاتی از کشور راه هم در زمینه اقتصادی حل می کند. این در برنامه دولت است که ظرفیت های معدنی استان فعال شود.

وزیر صمت هم با من به طبس آمده. بررسی های مقدماتی را انجام دادند. و کار را دنبال می کنند.

مساله آب در طبس که محصولاتش چهار فصل است و کمتر در سایر نقاط کشور دیده می شود، جدی است. هم خرما به عمل می آید و هم محصولات سردسیری. این یک ویژگی و مزیت است که می تواند محصولات مختلف استراتژیک کشاورزی داشته باشد. زمین در طبس فراوان است و این یک مزیت است.

به جوانان خراسان جنوبی و طبس می گویم که امروز دولت آمادگی دارد در خدمت شما و صاحب نظران است و مسائل را دنبال می کند. وضعیت اقتصاد گردشگری در طبس می تواند فعال تر شود. راه های شهرستان نیز در دستور کار است که وزیر راه هم در این سفر حضور دارند و بررسی های لازم را انجام داده اند و در دستور کارشان است.

من افتخار دارم که نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارم و با مسائل اینجا به خوبی آشنا هستم. مردمان پرتلاش و پرامیدی داریم در این منطقه. که بسیار پشتوانه خوبی است برای دولت که باید به دولت کمک کنند.
مسائل اولویت دار طبس و خراسان جنوبی را شناسایی کردیم و در این سفر به آن توجه خواهد شد.

سفرهای استانی ما بدون تشریفات و صرفا برای حل مشکلات مردم به صورت عملی است. بعد از آن هم مردم در جریان قرار خواهند کرد.

✍مجید عصاری

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن