‍ ♦️ حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم شهرستان های

‍ ♦️ حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم شهرستان های طبس فردوس سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در اولین ملاقات رسمی با وزرای دولت سیزدهم با مهندس عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار کرد.

در این دیدار نماینده مردم حوزه انتخابیه غرب استان خراسان جنوبی با تشریح ظرفیت های گردشگری شهرستان های طبس فردوس بشرویه و سرایان از مهندس ضرغامی دعوت کرد تا با سفر به این منطقه از نزدیک با قابلیت ها و پتانسیل های آن آشنا شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به گردشگری مذهبی، بوم گردی و میراث فرهنگی منطقه، رونق این صنعت را در گرو توجه و رفع موانع فعالین این صنعت برشمرد.

عضو ناظر درشورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با بیان مسائل صنعت گردشگری به مشکلات استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار صنعت قرار می گیرد و بخش گردشگری بهره کمتری از تسهیلات حمایتی این صندوق ‌می برد.

وی از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا تفکیک منابع صندوق توسعه ملی را برای بخش گردشگری، پیگیری کند.

وی افزود : ویروس کرونا باعث شد تا فعالان صنعت گردشگری استان، در بازپرداخت وام های دریافتی از این صندوق دچار مشکل شوند. به همین جهت لازم است برای تمدید دوره مشارکت، افزایش دوره بازپرداخت و پلکانی نمودن مبلغ اقساط پیگیری لازم انجام شود.

حجت الاسلام نصیرایی نامه هایی نیز در خصوص تامین اعتبار برای مرمت، بازسازی و ساماندهی کاروانسراهای تاریخی، ایجاد و تجهیز کارگاه های آموزش صنایع دستی در سطح شهرستان های حوزه انتخابیه، احیای پایگاه ملی علمی و پژوهشی در شهرستان بشرویه، تامین اعتبار تکمیل و بهره برداری از بازارچه های صنایع دستی طبس، فردوس و سرایان و بودجه برای تکمیل رصدخانه سه قلعه و فردوس ارائه کرد.

✍ روابط عمومی و رسانه دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی – تهران

majidnasiraei.ir/ p=2995

۱۴۰۰/۰۶/۲۲

✅ @nasiraei_ir
www.majidnasiraei.ir
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن