به نام خدا …. و مردمی که حقشان بیش از

به نام خدا
…. و مردمی که حقشان بیش از اینهاست ؛

درتاریخ جمعه ۱۴۰۰/۶/۱۹ ریاست محترم جمهور حضرت آیت الله رئیسی دام عزه در یک سفرسرزده از خراسان جنوبی وارد شهرستان طبس شدند . تا مشکلات را از نزدیک ، بویژه در موضوع معادن وراهها ، بررسی نمایند . اگر نبود واژه سرزده حتما به نحوه مدیریت اعمال شده در خصوص استقبال ایرادات بسیاری وارد بود .

انتخاب میقات الرضا ، مضجع شریف حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) ، در بدو ورود وشرکت در دعای ندبه ای که بسیاری ازمومنین و متدین شهردر آن شرکت کرده بودند ، و ملاقات با آنان ، با رعایت ضوابط بهداشتی را می توان به فال نیک گرفت .
حضور بسیاری از مسئولان در آن روز وساعت در کنارمزار شهدا نوبرانه بود . اما حسنش این بود که غریو فاغث یا غیاث المستغیثین مردم به گوششان رسید .

اما در این بین پلاکارتی به چشم می خورد که خواسته ای از خواسته های اهالی محترم عشق آبادرا بیان می کرد . حرکتی که جای تقدیر وتشکر دارد. چرا که :
اولا ؛ خواسته خود را بسیار آرام و متین بیان کردند .
ثانیا ؛ انتخاب واژه ها در پلاکارت نیز حساب شده بود که حساسیتی را برنیانگیزد .
ثالثا ؛ مردم فهیم نیز بااین موضوع با کرامت برخورد کردند .

بنده به نوبه خود بارها نه تنها از خواسته های اهالی محترم عشق آباد ، که از خواسته های اهالی دیهوک نیز در تریبون رسمی و خطبه های نماز جمعه ، حمایت کرده ام .
واکنون نظر شخصی خود را در خصوص خواسته اهالی محترم عشق اباد ، به عنوان پیشنهاد وراهکار، به اختصار ، ارائه می دهم . که عبارتند از :

۱- اقناع بزرگان و مسئولان کشور ، استان و شهرستان برای رسیدن به یک اراده جمعی .

۲-با توجه به وجود پتانسیل های خوب و بسیار در منطقه ، باید زمینه بروز وظهور ان ، با همت خود اهالی منطقه ، و سرمایه گزاری آنان ، بالفعل گردد .

۳- ایجاد توسعه و پیشرفت در همه ابعاد ، بویژه در نیروی انسانی در منطقه . که الحمدلله زمینه ان فراهم است . اما نیازبه همت واز خودگذشتگی اهالی دارد . چرا که انتخاب دو نماینده مجلس شورای اسلامی از این منطقه ، نشانگر وجود این نیروی انسانی است . واز طرفی همیاری وهمکاری مردم شهرستان نیز گواه این اعتقاد است که توسعه هر منطقه از شهرستان ، به منزله توسعه همه شهرستان است .

۴- همت جمعی اهالی برای یک هجرت جمعی از شهرستان ، استان وسایر مناطق کشور ، بویژه تهران به سوی منطقه عشق آباد تا با ارتقائ جمعیت منطقه ، که یک آیتم مهم برای ارتقا محسوب می شود ، ارتقا نیز تحقق یابد . اما متاسفانه در حال حاضر چنین اراده ای وجود ندارد .

۵-ارتقای همه جانبه ، یعنی تعامل همه مسئولان و فرهیختگان شهرستان و خارج شهرستان و حرکت به سوی هدفی واحد ، با نتیجه برد – برد . به این معنا که همه بزرگان و دست اندرکاران شهرستان یکصدا به سوی استان شدن حرکت کنند (چرا که چنین زمینه و پتانسیلی وجود دارد) که در صورت رسیدن به هدف ، نتیجه طبیعی وقانونی آن شهرستان شدن دو بخش عشق آباد و دیهوک خواهد بود . که این یک نتیجه برد – برد است برای مردمی که بیش از اینها حقشان است .
السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته .

محمدجواد زنجانی طبسی
امام جمعه موقت طبس

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن