‍ برگزاری کارگاه آموزشی راهکارهای کاهش خسارات جانوران وحشی در

‍ برگزاری کارگاه آموزشی راهکارهای کاهش خسارات جانوران وحشی در روستای ملوند
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست شهرستان طبس در جهت تنویر افکار عمومی و آموزش جوامع محلی، کارگاه آموزشی راهکارهای کاهش خسارات گرگ و گونه های وحشی مهاجم در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۰ در روستای ملوند برگزار شد.
تقی زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر حملات متعددی از گونه های وحشی به دام و طیور اهلی شاهد بوده ایم، گفت: خشکسالی‌های متمادی وکاهش منابع غذایی علفخواران و به تبع آن نبود تغذیه مناسب برای گوشتخواران وحشی و همچنین شکار غیر مجاز، سرمای زمستان و نبود ایمنی کافی در دامداری‌های موجود در روستاها، باعث گردیده گونه‌های مختلف حیات وحش جهت تامین غذای مورد نیاز به سمت روستاها و دام و طیور اهلی هجوم بیاورند.
در همین خصوص، باهماهنگی بعمل آمده، کارگاههای آموزشی در روستاهایی که مورد حمله واقع گردیده اند برگزار می‌شود. در این نشست صمیمی که با حضور دهیار و جمعی از دامداران و کشاورزان روستای ملوند صورت گرفت مطالبی در خصوص گزارش به موقع خسارات وارده جهت تکمیل فرم خسارت و وظایف میرشکاران ارایه و نقطه نظرات اهالی روستا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تقی زاده در پایان از کلیه دامداران عزیز شهرستان درخواست نمود جهت پیشگیری از اینگونه خسارات حتماً نسبت به گماردن چوپان خوب و همراه داشتن سگ گله اقدام و جهت جبران خسارات وارده از خدمات دفاتر بیمه حوزه شهرستان استفاده نمایند.

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن