✅به مناسبت ۹ اردیبهشت روز جهانی قنات ❇️سومین جلسه دبیرخانه

✅به مناسبت ۹ اردیبهشت روز جهانی قنات

❇️سومین جلسه دبیرخانه قنات شهرستان طبس به‌مناسبت روز جهانی قنات، مراسم بزرگداشت این روز در محل مظهر قنات رحمت آباد برگزار شد.
این برنامه در آستانه روز جهانی قنات با حضور مهندس رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به همراه مدیران ادارات ژئوپارک، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد، ارشاد اسلامی، امور منابع آب و فاضلاب و منابع طبیعی برگزار شد.
گزارش مختصری از تعداد و وضعیت کنونی قنوات، چگونگی مرمت و بازسازی قنوات، شیوه بهینه بهره برداری از آنها، بازدید از مظهر قنات رحمت آباد و مزارع مشروب از آن در این برنامه صورت گرفت.
در پایان این مراسم با اهدا شاخه های گل به یاد گذشتگان و نیاکان، این میراث ارزشمند را گرامی داشتند.
قنات به عنوان یک شاهکار مهندسی این سرزمین است که با زکاوت و سخت کوشی به دست گذشتگان و نیاکان ما ساخته شده که همچنان۱۹۱ رشته قنات در شهرستان طبس فعال بوده و از آن بهره برداری می‌شود.
یک ویژگی بارز قنات‌ها، سازگاری با اقلیم و هماهنگی با دوره های ترسالی و خشکسالی می‌باشد که کمترین زیان و آسیب به سفره های آب زیرزمینی را وارد می‌کنند.
ژئوپارک طبس نیز طبق رسالت خود قصد دارد تعدادی از قنوات را به ثبت جهانی رسانده و در حفظ این میراث ارزشمند مهندسی و فرهنگی همت مضاعف نماید.
۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱
✍روابط عمومی ژئوپارک طبس
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن