دامداران «دامدار کارت» دریافت کنند معاون رییس سازمان و

دامداران «دامدار کارت» دریافت کنند

معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: در راستای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و برای حمایت از تولید کنندگان واحدهای دام و طیور «دامدار کارت» صادر می‌شود.

به گزارش طبس‌ نیوز، داوود بخشایی در نشست خبری ۲۲ خرداد که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: با اجرای این طرح، یارانه از وارد کننده نهاده های دامی به مصرف کننده منتقل شده و نهاده های دامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی عرضه می‌شد اکنون با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود که قیمت تمام شده محصول و سایر محصولات لبنی در این طرح اصلاح می‌شود.

وی بیان کرد: این موضوع باعث می‌شود واحدهای دامی نیاز به سرمایه در گردش بیشتری داشته باشند به طور مثال اگر قیمت کنسانتره دامی یارانه دار با ۴ تا ۵ هزار تومان خریداری می‌شد اکنون قیمت آن به ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان رسیده است.

بخشایی عنوان کرد: دولت و جهاد کشاورزی تسهیلات حمایتی در قالب «دامدار کارت» ارائه می‌کند که تسهیلات دریافتی با کارمزد ۱۰ درصد بر اساس نوع دام، ظرفیت دامداری و تعداد دام به آن اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: سقف اعتباری برای دامداری های کوچک، روستایی و سنتی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس این را نیز اضافه کرد که وجه نقد وتسهیلات شارژ شده در دامدار کارت فقط از طریق دستگاه کارت خوان (pos) مخصوص عاملین فروش نهاده های دامی و برای خرید نهاده های دامی قابل استفاده است.

وی با اشاره به اینکه بانک عامل این طرح، بانک کشاورزی است بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی، نظام صنفی کارهای کشاورزی و امورعشایر شهرستان و یا به صورت شخصی در سامانه «سیتا» ثبت نام کنند.

وی در خصوص استفاده از این تسهیلات برای دامدارانی که چک برگشتی یا بدهی معوق دارند گفت: این دامداران نیز ممنوعیتی در دریافت کارت دامدار ندارند و می‌توانند از این تسهیلات حمایتی دولت استفاده کنند.

بخشایی یادآور شد: مرحله دوم این طرح در طبس ۱۸ روز است که اجرایی شده و تاکنون ۶۳۰ نفر ثبت نام کردند و ۱۰۱ نفر موفق به جذب این تسهیلات شدند و کار همچنان با قوت ادامه دارد و پیگیری می‌شود.

بخشایی یادآور شد: طبس از نظر تعداد متقاضیانی که موفق به استفاده از این تسهیلات و اخذ دامدار کارت شده رتبه دوم را در سطح شهرستان های استان دارد.

خبرنگار: ساره نجفی
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن