✅کارگاه آموزشی راهنمایان محلی ژئوپارک طبس کارگاه آموزشی راهنمایان محلی

✅کارگاه آموزشی راهنمایان محلی ژئوپارک طبس

کارگاه آموزشی راهنمایان محلی ژئوپارک طبس در اولین روز با حضور امام جمعه محترم شهرستان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدی و اعضای ژئوپارک طبس و علاقمندان در زمینه راهنمای محلی برگزار گردید.
این دوره آموزشی مقدماتی با حضور مدرسان محلی در هریک از زمینه های فرهنگ، آداب و رسوم، تاریخ، زمین شناسی و مفاهیم ژئوپارک به مدت ۶ ساعت در دو روز در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی هفتم تیر برگزار شد.

در اولین جلسه دوره، با حضور امام جمعه محترم شهرستان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدی با موضوع فرهنگ و حفظ ارزش‌های دینی آغاز شد.
دکتر محمدی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و دغدغه مدیریت ژئوپارک طبس در راستای تعالی و معرفی جهانی شهر طبس تقدیر و تشکر نمودند و از چاپ اثر فاخر کتاب اطلس میراث زمین شناختی طبس که گامی ارزشمند و افتخاری برای شهرمان است تشکر کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدی افزودند: همانطور که ژئوپارک دغدغه حفظ فرهنگ طبس دارد، طبس در ارتباطات و مراودات که مسافران و گردشگران دارند، باید طبس به درستی معرفی شود. دقت داشته باشیم که فرهنگی که از گذشته به ارث برده ایم، اکنون در اختیار ماست و باید به خوبی آن را حفظ کنیم.
امام جمعه طبس در ادامه: فرهنگ موضوعی است که ریشه کهن داشته و در خون و پوست و گوشت ما نفوذ کرده که تبدیل به همان آداب و رسوم و فرهنگ محلی و منطقه ای می‌شود.
امام جمعه طبس افزودند: یکی از اساسی ترین مؤلفه‌های تشکیل دهنده فرهنگ، اعتقادات دینی و مذهبی می‌باشد. همچنین زبان مردم، هنرهای یک جامعه در ارتباط با آداب و رسوم، ارزش‌ها، رفتارها و قوانین حاکم بر زندگی، تحصیلات و سطح علم یک جامعه از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشکیل یک فرهنگ اشاره نمودند.
ایشان در ادامه صحبت های خود گفتند: ژئوپارک از موضوعاتی است که در زمینه‌های مختلف از جمله زمین شناسی، محیطی، اجتماعی و معادن مؤثر است که مدیریت ژئوپارک طبس در این سال‌ها گام‌های خوبی برداشته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدی در پایان جلسه افزودند: ما نیز حاضریم با کمک یکدیگر، فرهنگ متعالی طبس را ماندگار کنیم تا آثار و برکات آن را بیشتر و بهتر شاهد باشیم.
۱۵ تیرماه ۱۴۰۱

#ژئوپارک_طبس
@tabasgeopark

https://t.me/tabasgeopark/794
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن