‍ مرحوم « حاج کربلایی میرزا محمد مهدی نژاد

‍ مرحوم « حاج کربلایی میرزا محمد مهدی نژاد » پدر شهید گرانقدر مهدی نژاد پس از سال‌ها صبر و بردباری، ندای حق را لبیک گفت و به سوی معبود خویش شتافت. 
پدر شهید داود مهدی نژاد از شهدای هشت سال دفاع مقدس امروز با حضور مردم شهر عشق آباد تشییع و در گلزاری شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
مرحوم « حاج کربلایی میرزا محمد مهدی نژاد » در ۸۸سالگی به علت کهولت سن در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.
شهید داود مهدی نژاد ۱۹ اسفند سال ۶۳ در عملیات بدر منطقه عملیاتی هور هویزه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید «داود مهدی نژاد» در سال ۱۳۴۶ در خانواده ای مذهبی و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) چشم به عالم هستی گشود.
همزمان با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران داود پس از سپری کردن یک دوره آموزش نظامی در بیرجند در ۲۶ شهریورماه سال ۱۳۶۱ به عنوان نیروی داوطلب بسیجی عازم جبهه گردید و مدت ۳ ماه در منطقه عملیاتی سومار از میهن اسلامی دفاع کرد. پس از آن او برای دومین بار در زمستان سال ۱۳۶۲ دوباره عازم جبهه های نبرد نور علیه ظلمت گردید. داود برای سومین بار با جمع کثیری از دوستانش در ۱۸ دی ماه سال ۱۳۶۳ به جبهه اعزام شد.

این بار او پس از سازماندهی در تیپ جوادالائمه (ع) از لشکر ۵ نصر خراسان به مدت ۴۵ روز در منطقه ای مشهور به سایت ۵ به عنوان بیسیمچی گردان ولی الله حضور پیدا کرد و در ۱۹ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ برای انجام عملیات پیروزمندانه بدر که با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا(س) شروع گردیده بود، وارد منطقه ای در شرق رودخانه دجله شد.

سرانجام او در همان عملیات بر اثر اصابت خمپاره دشمن به بدنش به فیض عظمای شهادت نائل آمد و پیکرش مفقود گردید. ۱۳ سال بعد پیکر مطهر شهید داود مهدی نژاد توسط گروه تفحص شناسایی گردید و در بخش دستگردان شهرستان طبس در گلزار شهدای عشق آباد به آغوش خاک سپرده شد.
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن