اضطراب و استرس ،گاهی منشا عصبی و درونی دارد و

اضطراب و استرس ،گاهی منشا عصبی و درونی دارد و گاهی متاثر از عوامل بیرونی و خارجی است. همانگونه که تغییرات بیولوژیک مغز می تواند ایجاد اضطراب کند ، تغییرات بیرونی و بی اخلاقی های جامعه هم در ایجاد اضطراب موثر است. افراد سخن چین و بی اخلاق که به راحتی تهمت می زنند و آبرو از انسان می برند ، عامل ایجاد اضطراب در جامعه هستند. از آنجائیکه جامعه سالم ، زمینه تولد و ارتقا معنویت و اخلاق است ، اسلام بر مباحث اجتماعی تاکید ویژه دارد. مهمترین عبادت را به جماعت برگزار می کنند تا معنویات جمع متمرکز شود و بر فرد اثرگذارتر شود. (مانند ذره بینی که نور خورشید را متمرکز می کند)
۱- ائمه معصومین بر نادیده گرفتن خطای دیگران سفارش نموده اند . یعنی دید را ندید بگیریم. ولی در جامعه ما شنیده ها تکرار می شود و آبروی مومنین بر اساس شنیده ها ریخته می شود.(شنیده ایم که فلانی گناهی انجام داده و شنیده های خود را منتشر می کنیم.) وجود و شیوع اضطراب در چنین جامعه ای که هیچ مسئولیت اخلاقی ندارد ، طبیعی است
۲- آرامش جامعه بر آرامش فرد اثرگزار است. بنا داریم هفته ای یک شب ، در مکانی مقدس به تجزیه و تحلیل رفتارهای فردی و جمعی مان بپردازیم. بسیاری از ما درگیر عادتهایی(رفتارهای بیمارگونه) شده ایم که به خاطر آنها برای خود و دیگران ایجاد اضطراب می کنیم. دقت کرده اید چند سالیست بسیاری از افراد جامعه ، بی خود و بی جهت به دیگران کنایه می زنند. گمان می کنند با تخلیه عقده های روانی با بد زبانی به آرامش میرسند.
با ما همراه شوید در جلسات تولدی دوباره. این برنامه با مشارکت گروهی برگزار می شود و فرد محور نیست.

چهارشنبه شب ها
مسکن مهر.. مسجد امام حسین علیه السلام
بعد از نماز مغرب و عشا
آرامشمان را با دیگران تقسیم کنیم
@eshkabar
ارسال شده توسط:پست زمان دار
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن