‍ یادواره شهید بی نشان عشق آباد برگزار شد ✅یادواره

‍ یادواره شهید بی نشان عشق آباد برگزار شد

✅یادواره شهید بی نشان با حضور امام جمعه ،خانواده معظم شهدا، مسوولان محلی و اقشار مختلف مردم در محل مزار شهید گمنام شهر عشق آباد برگزارشد.

❇️حجه الاسلام والمسلمین علی پور از طلاب حوزه علمیه قم دراین آیین معنوی با اشاره به آیه کریمه قرآن که به اربعین گیری حضرت موسی می پردازد اظهار داشت در این چله شبانه، حضرت موسی صرفا به عبادت اشتغال داشت و از رهگذر این عبادت به ملاقات پروردگار دست یافت. حال آنکه حضرت زینب سلام الله علیها علیرغم اینکه از آن مراتب خاصه عصمت و نبوت برخوردار نبود در اربعین گیری خود در کنار عبادت ، از دو عنصر شهادت ولی الله و اسارت آل الله نیز برخوردار است. بدیهی است که از رهگذر این اربعین گیری به ملاقات پروردگار نائل شده و چشم او به مظاهر جمال و جلال الهی روشن شود چنانکه خود آن حضرت در این جمله که فرمود: ما رأیتُ الّا جمیلاً ؛ به چشم خدابین خود اشاره می فرمایند.
❇️وی افزود اگر اثر یک اربعین چهل شبانه روزی ( اربعینَ لیلهً )که صرفا در عبادت سپری می شود، انسان را خدابین می کند، ملت ایران یک اربعین چهل ساله ( اربعینَ سنهً ) را در عبادت و شهادت و اسارت و … سپری کرده چشمی خدابین یافته که بصیرتی مثال زدنی را برای این ملت به ارمغان آورده است.
❇️وی یاد آور شد شهدا در آسمان معروف و مقرب درگاه خدا و به جایگاهی دست پیداکرده اند که نزد حضرت حق روزی می خورند.

◀️حجت الاسلام علی پور افزود: یادواره و آیینی که مربوط به شهدا باشد تکراری نیست و پیام آور است که به جامعه انرژی و معنویت می بخشد.

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن