اولتیماتوم فرماندار ویژه طبس به بانک های شهرستان ❌ معاون

اولتیماتوم فرماندار ویژه طبس به بانک های شهرستان

❌ معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: بانک های شهرستان طبس موظف هستند در ۴۸ ساعت آینده آمار وام هایی که اعطا کردند، تعداد متقاضیان اخذ وام، مبالغ وام، کسانی که به آنها مراجعه کردند و وام به آنها داده نشده و علت آن را به ما اعلام کنند.

به گزارش طبس نیوز، علی اکبر رحیمی در سی و ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان طبس با موضوع «تشکیل کمیته سامان ازدواج» که در ۲۱ آبان ۱۴۰۱برگزار شد، افزود: از بازرسی دعوت می‌کنم که این موارد را یک به یک بررسی کنند که چرا تکلیف شان را انجام ندادند و اگر موردی باشد به جد با آن برخورد خواهد شد.

مهدی قناد معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به مصوبه شورای عالی جوانان گفت: همه بانک‌های عامل در راستای تسریع و ساماندهی پرداخت تسهیلات ازدواج، موظف‌اند، پس از ثبت نام متقاضیان و صدور کد رهگیری توسط سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی، حداکثر ظرف ۱۵ روز کاری، متقاضیان را با رعایت اولویت زمان ثبت نام متقاضی در سامانه مزبور و با ارسال پیامک تعیین شعبه نمایند.

قناد افزود: همچنین بانک‌ها پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، حداکثر ظرف ۱۰ روز مبلغ وام را برای متقاضی واریز می‌کنند.

وی گلایه کرد: با توجه به اینکه بیش از چهار هزار نفر از جوانان خراسان جنوبی در صف وام ازدواج هستند اما متاسفانه در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان رتبه ۲۸ کشور را داریم.

وی با قدردانی از عملکرد برخی از بانک ها، گفت: رییس کمیسیون هماهنگی بانک ها ادعا می‌کند که ما رتبه پنجم کشور را داریم اما نگاه بانک ها این است که از این ظرف بیشترین پول را برداشتیم اما نگاه ما از زاویه ای دیگر است و با این حجم از جوانان در صف، باید بیش از این ها پول برداشته شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با انتقاد از عدم اعطای تسهیلات توسط برخی بانک ها، گفت: در این خصوص قانون به صراحت بانک ها را وادار به پاسخگویی کرده است، این شایسته نیست که اینگونه وام داده شود.

✍: ساره نجفی
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن