نسبت ما با پیامبر و اهل بیت ایشان (سلام

نسبت ما با پیامبر و اهل بیت ایشان (سلام الله علیهم اجمعین)

خود را شیعه می دانیم و می نامیم. اما این نام ، کمی بیش از مذهب مندرج در شناسنامه دیگر چیزی نیست . فقط در ایام عزا و شادی اهل بیت ، مجلسی بر پا می کنیم و از این طریق سعی در پررنگ نمودن شیعه گری داریم والسلام. خلاصه کنم ، دین و مذهبمان بوی غم نان و نام می دهد. حقیقتی در آن نیست. فرض کنید از امروز مناسک دینی و مذهبی از زندگی مان حذف شود. چه اتفاقی می افتد؟ هیچی!!! همان دوز و کلک ها و دروغ و غیبت ها و تهمت و زخم زبان ها ادامه می یابد. با این تفاوت که به اسم شیعه امام علی علیه السلام اینکار را نمی کنیم. آری برادر و خواهر!!! مشکل ما این است که شیعه مناسکی شدیم. یعنی سنبلیک اعمالی انجام می دهیم بدون اینکه در زندگی ما تغییری ایجاد شود.
اولین قدم برای زیستن مومنانه تغییر اخلاق سیئه به حسنه است. اگر رافت جای خشونت را بگیرد، معرفت جای غیبت و تهمت ، محبت جای کینه و عداوت، تازه استارت زندگی مومنانه را زدیم.
ایام شهادت بانوی قدیس دوعالم حضرت زهراست. چقدر در سیره آن حضرت تامل کردیم؟ با کلمه ام ابیها همه آشنائیم. عشق و محبت حضرت زهرا به پیامبر آنقدر شعله ور بود که حضرت را مادر رسول الله می نامیدند. دختر در حکم مادر پدر بود و چنین بود رفتار و احساس پیامبر به حضرت زهرا. مخلص کلام بین دختران ما با پدرشان چنین رابطه صمیمی و عاطفی وجود دارد؟ نه فقط با پدر ، رفتار حضرت زهرا با همسر و فرزندان نمونه است. مثل ندارد. اگر شیعه حضرت زهرا هستیم ، در حفاظت از کانون خانواده تلاش کنیم. محبت و عشق خود را بین اعضای خانواده تقسیم کنیم.
✍مهدی یزدانیان
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن