‍ در سرما و یخبندان زمستان مراقب حیات وحش باشیم رئیس

‍ در سرما و یخبندان زمستان مراقب حیات وحش باشیم
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس در خصوص حمایت از حیات وحش در روزهای سرد زمستانی گفت: اداره محیط زیست شهرستان برای روزهای برفی کاملاً تجهیز شده و همچنین نقاطی را که ممکن است حیات وحش در زمان برف و یخبندان از زیستگاه خود پایین بیایند را شناسایی می کند و اگر نیاز باشد علوفه دستی در آن مسیرهای قرار داده می شود. گاهی اوقات هم برای پرندگان در مناطفی که برف همه زمین را پوشانده دانه پاشیده می شود.
مرتضی تقی زاده تأکید کرد: در روزهای برفی و یخبندان به علت کم شدن غذا، حیات وحش بیشتر به سمت مناطق مسکونی می آیند بنابراین از مردم درخواست می کنیم به آن ها آزار و آسیب نرسانند و تا حد ممکن غذای دستی به آن ها ندهند اگر هم می خواهند کمکی کنند با هماهنگی محیط زیست و محیطبانان باشد؛ آن ها راهنمایی می کنند که چه کار کنند؛ در واقع این روزها مردم باید هوای حیات وحش را داشته باشند تا روزهای برفی و یخبندان سپری شود.
تقی زاده اظهار داشت: بنابراین بهتر است مردم قبل از اینکه بخواهند کاری انجام دهند با محیطبانان و ادارات محیط زیست هماهنگ باشند و اگر هم قرار است کمکی شود و یا در این راستا پویشی شکل گیرد حتما اداره محیط زیست و محیطبانی هایی تابعه مردم را مطلع می کنند و راه های اصولی اجرا را به آن ها می گویند تا هم حیات وحش و هم مردم آسیب نبینند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در ادامه گفت: در روزهای برفی معمولاً گونه های مختلفی از جمله کل، بز، قوچ و میش وحتی گوشتخوارانی مانند روباه، گرگ، و شغال به مناطق مسکونی نزدیک می شوند. وحشی بودن خوی طبیعت و حیات وحش است بیشتر مراقب خود و آن ها باشیم.
روابط عمومی حفاظت محیط زیست شهرستان طبس
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن