‍ همایش انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش منطقه

‍ همایش انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش منطقه دستگردان با حضور سرکار خانم دکتر افضل السادات حسینی دهشیری برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر همایش انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش منطقه دستگردان با سخنرانی سرکار خانم دکتر افضل السادات حسینی دهشیری در محل هیات حسینی شهر عشق آباد برگزار شد
سرکار خانم دکتر افضل السادات حسینی در این همایش در خصوص تلفیق هنر و خلاقیت با دروس و تکیه بر آموزش مهارت های زندگی در خانه و مدرسه مطالبی را بیان نمود

وی گفت نخستین گام در پرورش اعتماد به نفس این است که کودک بداند چه توانایی­ها، قابلیت­ها و مهارت‌هایی دارد. چنانچه این تصور در کودک فراهم آید که به چه چیزهایی علاقه‌مند است و چگونه باید به آنها فکر کند، قدم مهمی در راه کشف خویشتن برداشته است

افضل السادات حسینی دهشیری با اشاره به اینکه اغلب پیچیدگی‌های زندگی با راه‌حل‌های غیر منطقی و خلاقانه آسان می‌شوند، گفت: مهم‌ترین وظیفه‌ی والدین این است که فرزندی خلاق تربیت کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با بیان این که بسیاری از پیچیدگی‌های زندگی از مسیرهای معمول و منطقی حل نمی‌شوند، عنوان کرد: خلاقیت باعث می‌شود تا انسان بتواند موضوعات سخت و پیچیده را حل کند.

افضل السادات حسینی با اشاره به تعریف خلاقیت، گفت: هر اثر یا ایده‌ای که نو باشد و ارزش و فایده ایجاد کند ماحصل خلاقیت است.

عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با بیان این که بسیاری از پیچیدگی‌های زندگی از مسیرهای معمول و منطقی حل نمی‌شوند، عنوان کرد: خلاقیت باعث می‌شود تا انسان بتواند موضوعات سخت و پیچیده را حل کند.

وی با اشاره به این که پدر و مادر باید به ابعاد خلاقیت اشراف داشته باشند، افزود: مهم‌ترین وظیفه‌ی والدین این است که فرزندی خلاق تربیت کنند.

افضل السادات حسینی ادامه داد: شایسته است که والدین فرزندان خود را در مسیر یادگیری مهارت‌های خلاق قرار دهند.

وی با اشاره به این که والدین باید خلاقیت را از خودشان شروع کنند، تصریح کرد: کودک برای قرارگیری در جاده‌ی خلاقیت به استقلال فکری نیاز دارد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: برخی اوقات معلم‌ها – یا والدین – تمام فرآیند یک کار را مطرح کرده و موانع را برطرف می‌کنند، بر همین اساس کودک یا دانش‌آموز فرصتی برای بروز خلاقیت به دست نمی‌آورد.

وی افزود: پدر یا مادر نباید حتی در پوشاک فرزند خود دخالت داشته باشند و باید انتخاب رنگ و نوع پوشش را بر عهده کودک بگذارند.

افضل السادات حسینی با اشاره به این که قرارگیری در معرض داستان و تئاتر و موسیقی به پرورش خلاقیت کمک می‌کند، تاکید داشت: قصه‌هایی که صرفا برای پندآموزی نوشته می‌شوند از خلاقیت تهی هستند، در حالی که قصه‌های خلاقانه همیشه برای تفکر مخاطب جای خالی می‌گذارند.

وی با بیان این که مطالعه مجله و روزنامه خلاقیت کودک را ارتقا می‌دهد، عنوان کرد: برخی از بازی‌های رایانه‌ای معتبر و مناسب می‌توانند خلاقیت کودک را تحریک کنند.

دکتر افضل السادات حسینی دهشیری دارای مدرک دکترای فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه تربیت مدرس و دانشیار دانشگاه تهران می باشند
عشق آباد خبر
@eshkabar
عشق آباد خبر در پیام رسان ایتا

https://eitaa.com/eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن