نماز جمعه این هفته عشق‌آباد امامت حجت الاسلام والمسلمین تهرانی

نماز جمعه این هفته عشق‌آباد امامت حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور اقامه شد
حجه الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در ابتدای سخن حلول ماه مبارک شعبان و همچنین همه اعیاد شعبانیه را بالاخص میلاد با سعادت امام حسین علیه السلام را که در آن واقع هستیم و روز پاسدار را خدمت همه مومنین و مومنات تبریک عرض نمود
روز پاسدار را به همه پاسداران میهن اسلامی تبریک و تهنیت عرض نمود .و افزود میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام را روز جانباز نامیده شده است و میلاد با سعادت امام سجاد علیه السلام را که در پیش داریم این ایام مبارک را خدمت همه بالاخص جانبازان عزیزمان تبریک و تهنیت عرض نمود
خطیب جمعه عشق آباد در خصوص ماه شعبان گفت ماه شعبان ماهی است که با رحمت ورضوان الهی پیچیده شده است چنانچه می فرماید :«شعبان الذی حففته بالرحمه والرضوان ».ماهی که ماه پیامبر نامیده شدوفرمود «شعبان شهری »شعبان ماه من است واین بدین معناست که در این ماه عزیز وبا برکت ما باید به نور وجود رسول خدا متصل شویم.پیامبری که مبعوث شد تا حکومت اسلامی تشکیل دهد وآن جامعه اسلامی را به سعادت ابدی خودش برساند.پیامبر ی که با مبعوث شدنش گنجینه هایی آوردتا ضعف های جان اسلام را درمان وجبران کند.در هفته جاری مقام معظم رهبری در سخنانی که در روز مبعث ایراد کردند به این گنجینه های با ارزش اشاره کردند.
(۱) توحید:توحید و رهایی از بندگی غیر خدا، اولین و عظیم‌ترین گنجینه بعثت است چرا که هر جنگ و جنایت و خباثتی در طول تاریخ از بندگیِ غیر خدا نشأت گرفته است.
(۲) تزکیه(یزَکّیهِم):تزکیه داروی رهایی بشر از فساد است. انواع فسادهای اخلاقی را تزکیه است که از جامعه‌ی بشری و از وجود بشر و از دل انسان میزداید و پاک میکند.
(۳) تعلیم کتاب و حکمت(یعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَه):تعلیم کتاب یعنی زندگی را تحت اداره‌ی هدایتِ الهی قرار دادن. حکمت یعنی جامعه با عقل، با حکمت، با خردمندی، با فرزانگی اداره بشود.
(۴) تعلیم استقامت(فاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک)
استقامت، راز و رمز رسیدن به مقصود است. شما هر مقصودی دارید – مقصود دنیوی، مقصود اخروی – با ایستادگی، با استقامت، با پیگیری ممکن است به آن برسید؛ بدون آن نمی‌شود به این رسید.
(۵) قسط و عدالت اجتماعی(لیَقومَ النّاسُ بِالقِسط)
(۶) غیر قابل نفوذ بودن مقابل دشمن(اشِدّاءُ عَلَى الکُفّار):در این آیه شریفه، «اشداء» به‌معنای محکم و غیرقابل نفوذ بودن در مقابل دشمنان است. معنای نفوذ دشمن، نفوذ بیگانه و بدخواه این است که شما از خودتان اختیاری ندارید؛ او می‌آید و در جامعه‌ی شما، مثل انسان بی‌هوشی که هرچه میخواهند به او تزریق میکنند، تصرّف میکند.

در صدر اسلام دشمنان بیش از ۲۷ جنگ علیه پیامبر(ص) به راه انداختند تا در جامعه اسلامی نفوذ پیدا کرده و این حرکت الهی پیامبر را متوقف کنند.در جامعه ما هم از اول انقلاب به عنوان جامعه اسلامی گرگ صفتان در خارج از این مرز و بوم و منافقین در داخل این کشور از اول انقلاب چه کردند؟
لذا بعثت رسول خدا (ص)برای دعوت به خدا و اجتناب از طاغوت است جامعه اسلامی باید در برابر طواغیت و کفار محکم و غیر قابل نفوذ باشد دشمن هر روز نقشه خودش را برای دشمنی دارد در جامعه اسلامی گروه های تکفیری را تشکیل دادند تا با تفرقه انداختن بین مسلمانان خودشان به منافع شان برسند درست است سردار عزیز ما پایان داعش را اعلام کرد ولی اربابان این گروه ها دست بردار نیستند و از هر فرصتی برای احیای داعش استفاده می کنند چرا که منافعشان به خطر افتاده ااست در همین زلزله اخیر در ترکیه و سوریه رخ داد که بیش از ۴۰ هزار نفر جان خودشان را از دست دادند و ما گسل های تبعیض در کمک رسانی را هم دیدیم از طرف آنهایی که منادی حقوق بشر هستند .خوب در این شرایط ملتهب دیده شد که داعش حملات خود را شروع کرد و در طی هفته گذشته دو حمله مرگبار به غیر نظامیان سوری داشتند که در این دو حمله حدود ۷۰ نفر کشته شدند داعش بخش های زیادی که از دست داده بود می خواهد در این شرایط بحرانی به دست آورد و تصور شما این نباشد که نابودی داعش به ما ربطی ندارد آنها قصد اصلی شان حمله به کشور ماست لذا خاکریز دفاعی ما آنجاست آنجا نباشیم باید با این افراد پلید در داخل شهر های خودمان درگیر شویم چنانچه حملاتی از این افراد شرور را در داخل خاک خودمان دیدیم و جنگ شهری بدترین جنگ است چون ضرر های زیادی را به همراه دارد علاوه بر تلفات نیروهای انسانی زیرساخت‌های یک کشور نابود میشود لذا آموزه های دینی ما به ما می آموزد که در برابر دشمنان محکم و غیر قابل نفوذ باشیم.
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن