‍ حجه الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد

‍ حجه الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در ابتدای خطبه دوم  میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام را خدمت همه مومنین و مومنات تبریک و تهنیت عرض نمود و افزود انشاالله در دنیا همه ما از زیارت آن حضرت و در آخرت از شفاعت شان بهره مند بشویم.

خطیب جمعه عشق آباد در ادامه به دیدار مسولین با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت در هفته ای که گذشت عده‌ای از مسئولین کشور با مقام معظم رهبری دیداری داشتند در این دیدار مقام معظم رهبری بر اهمیت شعار سال تاکید کردند که این شعار عملی بشود. البته باید توجه داشت اهمیت به این مسئله اقتصادی یعنی مهار تورم و رشد تولید معنایش بی تفاوتی نسبت به دیگر مسائل مثل مسائل فرهنگی نیست و باید توجه داشته باشیم که یکی از مسائل مهم کشور بحث اقتصاد است زیرا وقتی مشکلات اقتصادی از جمله تورم بالا حل نشود باعث گسترش فقر و تبعیض می‌شود و بر فرهنگ و افکار مردم هم تاثیر می گذارد لذا همت مسئولین باید در راه تحقق این شعار مهم مضاعف شود.
حجه الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در ادامه افزودند حضرت آقا الزاماتی را برای تحقق یافتن این شعار بیان کردند:۱: همکاری حقیقی و گسترده سه قوه در کشور۲: پیگیری های جدی و مستمر تصمیمات تا رسیدن به نتیجه. بعضی موارد دیده می شود ما مصوبه زیاد داریم ولی در میدان عمل هیچ اتفاقی نیفتاده لذا باید مسئولین محترم توجه داشته باشند مصوباتی که تصویب میشود پیگیری های جدی در عملیاتی شدن آن هم داشته باشند.۳: مشارکت دادن مردم. خوب در این مسئله ما میبینیم که مقام معظم رهبری خیلی بر اقتصاد مردمی تعطیل و توجه دارند .لذا باید این را بدانیم ما می توانیم با نیروی عظیم مردمی هم در مسیر مهار تورم  و هم در مورد رشد تولید پیشرفت های خوبی داشته باشیم.
خطیب جمعه عشق آباد در ادامه گریزی به واگذار نشدن زمینهای مسکن ملی زد و گفت در بحث مهار تورم در مورد مسکن ، با این قیمت های کمرشکن هم در بحث اجاره بها و هم در بحث خرید مسکن باید به این مسئله توجه داشته باشیم که این مسئله زمانی حل خواهد شد که بحث ساخت مسکن در شهر ها راه بیفتد ولی متاسفانه ما شاهد این هستیم با توجه به وعده هایی که داده شده هنوز در شهر ما این ساخت و ساز شروع نشده است و ما هنوز در مرحله ابتدایی واگذاری زمین هستیم .
وی خواستار  آمدن استاندار به بخش دستگردان شده و گفتند البته ما از دیرهنگام منتظر سفر آقای استاندار هم هستیم  خواسته ای  که این مردم عزیز ما دارند این است که ایشان خودشان تشریف بیاورند و از نزدیک مشکلات این منطقه را ببینند و ما امیدواریم که این سفر به زودی محقق شود.
ایشان در ادامه به  بیستم فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای است صنعتی که در کشور ما از جمله مسائل مهم است و فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است مقام معظم رهبری چند مرتبه به اهمیت این فناوری اشاره کرده‌اند در یکی از سخنانشان فرمودند عده ای روشنفکر میگویند انرژی هسته‌ای به چه درد  ما میخورد مثل همان قاجار ها که به نفت کشور می گفتند این ماده سیاه و بدبو را میخواهیم چه کار کنیم بدیم انگلیسها ببرند.لذا این تفکر را در داخل کشور داشتند ولی مقام معظم رهبری فناوری هسته‌ای صلح‌آمیزرا  جزو منافع ملی و خط قرمز نظام محسوب می کنند. غرب هم تاکنون تلاش  های بسیاری داشته که این برنامه هسته ای را از ایران بگیرد چون این  فناوری در انحصار چند کشور است و آنها نمی خواهند ایران جزو این کشورها باشد باید بدانید این فناوری مزایای گوناگون از لحاظ اقتصادی، علمی، زیست محیطی، پزشکی، کشاورزی پیشرفته و تامین انرژی و موارد دیگررا دارد لذا این فناوری نیاز  آینده کشور است. در چند سال بعد که کشور ما نیاز داشته باشد ما می خواهیم از کجا تامین کنیم رهبر عزیز ما چندین مرتبه فرمودند استفاده ما از این فناوری در جهت صحیح خودش خواهد بود.
خطیب جمعه عشق آباد در پایان هم با اشاره به نزدیک بودن روز قدس گفتند
ما روز قدس را هم در پیش داریم انشاالله امسال باید باشکوه بیشتری  راهپیمایی این روز بزرگ انجام شود و هر قدمی که شما عزیزان در این روز مهم داشته باشید دفاع از مظلوم و فریاد بر سر ظالم خواهد بود  و به فرموده قرآن کریم این قدم ها که موجب خشم دشمنان ما خواهد شد،به عنوان عمل صالح محسوب خواهد شد.
و کلام پایانی اینکه شبهای قدر را در پیش داریم شب هایی که تقدیر ما نوشته می شود شب هایی که بهترین استفاده ها باید از آنها بشود تا مورد رحمت و مغفرت الهی قرار بگیریم و در این لحظه دعا می کنیم که بهترین تقدیر ها انشاالله در این شبهای عزیز برای همه عزیزان رغم  بخورد.

عشق آباد خبر
@eshkabar
عشق آباد خبر در پیام رسان ایتا

https://eitaa.com/eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن