نماز جمعه این هفته عشق‌آباد به امامت حجت الاسلام و

نماز جمعه این هفته عشق‌آباد به امامت حجت الاسلام و المسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد اقامه شد
✅حجت الاسلام و المسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در ابتدا خطبه دوم فرمود  هفته‌ای که گذشت ما مناسبت های مهمی را پشت سر گذراندیم. نهم اردیبهشت ماه روز شوراها را داشتیم یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را پشت سر گذراندیم و دوازدهم اردیبهشت روز معلم بود که سپری شد. ما هم به نوبه خودمان روز شورا را به شوراهای عزیزمان و روز جهانی کار و کارگر را به کارگران عزیزمان و کارفرمایان و روز معلم را به معلمین عزیزمان تبریک و تهنیت عرض می کنیم.و در این زمینه  چند نکته ای هست که لازم می دانم بیان کنم.
در مورد شورا باید گفت که این مسئله یکی از مسائل بسیار با اهمیت در دین مبین اسلام است چنانچه خداوند متعال خطاب به پیغمبر می فرمایند: «وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ  فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ  إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ»و در کارها، با آنان مشورت کن! اما هنگامی که تصمیم گرفتی، (قاطع باش! و) بر خدا توکل کن! زیرا خداوند متوکلان را دوست دارد.

❇️وی افزود شوراها در خط مقدم پیگیری مسائل و مشکلات هر منطقه هستند .شوراها در خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند. خدمت به مردم و مسلمانان از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت‌ها شمرده شده است؛ چنان‌که امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرمایند: «خَصْلَتانِ لَیْسَ فَوْقَهُما شَیءٌ: الاْیمانُ بِاللهِ، وَنَفْعُ الاْخْوانِ؛ دو خصلت و حالتی که والاتر از آن دو چیز نیست، عبارتند از: ایمان و اعتقاد به خداوند، نفع رساندن به برادران دینی.» پس خدمت به خلق همچون ایمان به خدا باعث صعود انسان به مقامات معنوی و جلب رضایت خداوند متعال می‌شود .

✳️خطیب جمعه عشق‌آباد در ادامه فرمود  یکی از انتظارات مهمی که مردم عزیز ما بعضاً از شوراهای محترم در شهر وروستا  دارند نسبت به بحث گزارش دهی برای مردم است. اینکه عزیزان فعالیت هایی که در طول سال دارند این فعالیت های سالانه را در چندین نوبت در فضای حقیقی و در فضای مجازی برای مردم عزیز ما گزارش دهند  و مردم را در جریان کارهای شهر و روستا قرار بدهند تا با کمک وهمیاری مردم عزیزمان بهترین گام ها را در مسیر ابادانی منطقه بردارند. ما این روز را به همه عزیزان شورا تبریک و تهنیت عرض می کنیم و برای همه عزیزان آرزوی توفیق و سلامتی داریم.

✳️حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور در ادامه به مناسبت روز معلم گفت  روز معلم را هم ما پشت سر گذاشتیم این روز را هم به همه معلمین عزیز تبریک عرض میکنیم الحمدلله شاهد هستیم که دولت مصمم است دغدغه اقتصادی معلمین عزیزم را حل کند و حق شان هم همین است لذا معلم ما نباید دغدغه اقتصادی داشته باشدبلکه باید بالاترین دغدغه او دغدغه تربیت فرزندان این مرز و بوم باشد بهترین دوران تربیت فرزندان ما در مدرسه در چندین سال سپری می شود لذا معلمین عزیز ما می توانند بهترین نقش را در ساختن آینده فرزندان ما داشته باشند .اگر دیگران روی جمادات کار می‌کنند معلم تاثیر گذار بر تفکرات و هدایت افکار به سمت خوبی هاست و می‌تواند نقش بسزایی در عاقبت به خیری دیگران داشته باشد این روز را به همه عزیزان تبریک عرض می کنیم و برای همه عزیزان آرزوی توفیق و سلامتی را داریم.

✳️وی در خصوص روز کارکر هم گفت  روز کارگر را هم داشتیم عزیزان زحمتکش در جامعه ما به چرخ صنعت را با دستان نیرومند خودشان می چرخانند باید توجه داشته باشیم تبریک گفتن تنها برای روز کارگر کفایت نمی کند بلکه ما باید به دنبال حل مسئله کار و کارگری هم باشیم در بازدیدی که بنده با برخی از مسئولین از برخی از کارگاههای منطقه داشتیم وقتی که میدیدم جوان عزیز شهر ما کار مشخصی دارد که مورد رضایت اوست و خوشحال است ما هم خوشحال میشدیم البته این ظرفیت ها باید برای همه جوانان ما فعال شود یکی از دلایل مهاجرت جوانان از شهر نبود کار در منطقه است آیا ما نمی توانیم با این همه ظرفیتی که در منطقه  در بخش معادن داریم این مشکل را حل کنیم؟

✳️ایشان در ادامه افزود  در جلسه دیروز که در شهر برای شوراهای عزیزمان برگزار شد سرپرست صنعت و معدن در جلسه حضور داشتند و  بنده این مسائل مهم معادن در این منطقه را در تریبون اعلام کردم ایشان قول مساعد دادند که در اولین فرصت مخصوص همین کار به منطقه سفر داشته باشند تا بتوانیم این ظرفیت عظیم در منطقه را برای جوانان عزیز ما فعال کنیم.

✍رجب زاده خبرنگار
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن