‍ نماز جمعه نفت عشق آباد به امامت حجت الاسلام

‍ نماز جمعه نفت عشق آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق‌آباد اقامه شد
✅ حجت الاسلام و المسلمین تهرانی پور در ابتدای خطبه دوم به سفر سرپرست اداره کل صنعت و معدن استان به بخش در هفته گذشته اشاره کرد و گفت :هفته‌ای که گذشت ما سفر سرپرست اداره کل صنعت و معدن استان را در بخش دستگردان داشتیم جا دارد تقدیر و تشکر کنیم از ایشان که خیلی زود به منطقه ما سفر کردند و دعوت مردم عزیز منطقه ما را پذیرفتند و یک روز را به این بخش اختصاص دادند و مشکلات مربوط به معادن ما را از زبان معدن کار های ما و مسئولین محترم شنیدند.توقعی که مردم عزیز ما از این گونه سفرها دارند این است که مصوبات مربوط به این سفرها روی کاغذ تنها نباشد و این مصوبات به عرصه ظهور و عمل در میدان تبدیل شود. مسئولین شهر ما هم باید به جد پیگیر این مصوبات باشند و ما هم امید داریم که معادن این منطقه که ثروت بزرگ بخش ماست به خوبی راه اندازی شود تا مردم عزیز منطقه ما ما هم از این نعمت الهی بی نصیب نمانند.

❇️وی افزود لذا مسئولین محترم استانی باید توجه داشته باشند که حل برخی از مشکلات بخش دستگردان حضور میدانی مسئولین را می‌طلبد اینکه عزیزان ما در میدان حضور داشته باشند و مشکلات منطقه را از نزدیک ببینند تا بتوانند بهترین راه حل ها را برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کنند.

❇️خطیب جمعه عشق آباد در ادامه به بازگشت کشور سوریه به اتحادیه عرب اشاره کرد و گفت یکی از اتفاقات مهم در عرصه بین الملل که در روزهای گذشته اتفاق افتاد بازگشت کشور سوریه به اتحادیه عرب است که در کشور اردن در هفدهم اردیبهشت ماه امسال اتفاق افتاد این یعنی اینکه بزرگترین ائتلاف جهانی پس از هزینه هفت هزار میلیارد دلار بر علیه جبهه مقاومت شکست میخورد. وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره در یک نشست مشورتی که پشت درهای بسته انجام گرفت برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بعد از ۱۲ سال با هم توافق کردند این یعنی اینکه نسبت به مواضع قبلی خودشان چرخش ۱۸۰ درجه ای داشته اند. در سال ۲۰۱۱ که در سوریه آشوب ها شروع شد و برخی از کشورهای عربی مثل قطر و عربستان خواهان تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب و برخی هم نمایندگی‌های سیاسی خودشان در این کشور را تعلیق و تعطیل کردند. حالا بعد از ۱۲ سال از آغاز پروژه بحران در سوریه و شکست این پروژه اتحادیه عرب در نشستی در سطح وزیران این تصمیم را میگیرد که سوریه به اتحادیه برگردد نکته مهم این است که اتحادیه در حال بازگشت به سوریه است این یعنی اقتدار در جبهه مقاومت.
◀️ جالب اینجاست که خود بشار اسد رئیس جمهور است در همان سال‌های ابتدایی آشوب ها گفته بود اتحادیه عرب خودش به سوریه باز خواهد گشت. حالا همان شد که او گفت کشورهای عربی دیدن که همراهی با غرب برای آن ها فایده ای ندارد به این نتیجه رسیدن که توافق جدید با سوریه داشته باشند.البته این تلاش کشورهای عربی در مورد مخالفت شدید آمریکا قرار گذشته آمریکا خواهان فروپاشی این کشور بودند ولی کشورهای عربی فهمیدند که این راهی که استکبار جهانی جلوی پای آنها گذاشته است دیگر نتیجه ای ندارد لذا کشور امارات بحرین عمان سفارت خود را در سوریه باز کردند کشورهایی مانند مصر و عربستان در حال عادی سازی روابط هستند.
ارسال شده توسط:علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن