مهدی پور محمود: گلشن معروف ⛳️ درس صد و بیست و

مهدی پور محمود:

گلشن معروف ⛳️

درس صد و بیست و سوم
شفافیت یا پنهان کاری ❓
کدام معروف و کدام منکر است❗️
در این جا چند موضوع باید به تفکیک مورد بحث قرار گیرد :.
۱⃣ صداقت ودروغگویی

۲⃣ کتمان و افشای اسرار

۳⃣ ادبیات عمومی وادبیات تخصصی.

۴⃣ بلاغ مبین ومبهم گویی.

✴️ بدون شک عموم پیامبران سه ویژگی مهم داشته اند :
۱.صداقت.
۲.سخن گفتن به زبان عمومی.
۳.ابلاغ روشن وبدون ابهام

✴️ از سوی دیگر جناح مقابل از شیوه
فریب و دغل کاری و دروغ وکتمان حقایق از امت و ملت استفاده می کند. سخن گفتن با اصطلاحات نا مفهوم ودوپهلو ابداع شیوه ها وادبیات واصطلاحات ویژه برای پنهان کاری واقعیات و محروم کردن جامعه از علوم ودانشهای ضروری و مفید از حیله های شیطانی برای احتکار دانش واگاهی وبی خبر نگهداشتن مردم از اقدامات خائنانه و زیانبار است .
✴️ البته هیچ انسان عاقلی همیشه ودر همه جا همه آهداف و روشها واطلاعات خود را اظهار نمی کند .
کم حرفی در برابر پر گویی
سکوت بجا در برابر کلام بی جا .
رازداری و تقیه در برابر افشاگری هر کدام نوعی ارزش و اقدامی عاقلانه و مایه نجات و رهایی از چنگ شیاطین پنهان و آشکار است .

نه هر شفافیتی ارزش است ونه هرگونه پنهان کاری گناه
.✴️ پذیرش شفافیت اسرار هسته ای و پذیرش نظارت کفار و دشمنان اسلام بر اسرار نظامی و دفاعی کشور از گناهان کبیره وکوتاه آمدن از اصل استقلال امت اسلامی است .
✴️راستی چرا در طب مدرن نام بیماری ها بایدانگلیسی و تخصصی و با اصطلاحات فرنگی باشد ونام داروها برای جامعه فارس زبان باید به انگلیسی نوشته شود هم نام ابزارها و موازین و روشها در قالب واژه ای تخصصی انگلیسی بیان شود .
✴️همانهایی که در زندگی مسلمین خواهان شفافیت هستند سر تا پای زندگی و فعالیت های اقتصادی ونظامی وامنیتی و بهداشتی و درمانی و فرهنگی آنان پر از اسرار مگو و پنهان ودر لایه های متعدد محرمانه و سری وفوق سری و خصوصی ودارای درجه بندی پخش ونشر است .
پذیرش و کاربرد واژه پروتکل در فعالیتهای هسته ای و بهداشتی درمانی نشان پنهان کاری در اهداف و آرمان وروش و اقدامات بیگانگان در کشورهای اسلامی است.
اینجاست که نقش برنامه هایی مثل “فارسی را پاس بداریم. ” و اهمیت فرهنگستان زبان‌ و ادب فارسی و معادل آفرینی برای واژه های بیگانه روشن می شود .
✍ محمود مهدی پور
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:Azizallah
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن