دو طرح مهم فنی و حرفه ای طبس

دو طرح مهم فنی و حرفه ای طبس در راستای فرهنگ کار و تسهیل مهارت آموزی

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان طبس با معرفی دو طرح فنی و حرفه ای گفت: طرح تابستانه مهارت و طرح محیط کار واقعی برای بزرگسالان در حال حاضر در مرکز فنی و حرفه ای طبس برگزار می شود.

به گزارش طبس نیوز، مهدی غلامی در نشست خبری عصر دوشنبه ۲۷ تیرماه افزود: «طرح تابستانه مهارت» با هدف آموزش فرهنگ کار و مهارت آموزی و برای اولین بار اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانند حرفه های مهارتی مانند رشته های برق، مکانیک، برق خودرو،جوشکاری، خیاطی، صنایع دستی، فرش و چرم را به صورت رایگان بگذرانند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان طبس با بیان اینکه در رشته های دیگر نیز در صورت تقاضا کلاس برگزار می شود افزود: پایگاه های بسیج و مساجد نیز می توانند در رشته هایی که متقاضی دارند ثبت نام کنند و در محل خودشان کلاس را برگزار و از مربیان و امکانات فنی و حرفه ای استفاده نمایند و در پایان به شرکت کنندگانی که در آزمون نمره قبولی کسب کنند گواهینامه فنی و حرفه ای اعطا می شود.

غلامی با اشاره به «طرح محیط کار واقعی» که در راستای تسهیل مهارت آموزی و ترویج کار است بیان کرد: افرادی که مایل به آموزش در محیط واقعی کار هستند می توانند با مراجعه به یک واحد صنفی معتبر که دارای پروانه کسب معتبر است و پس از تنظیم یک تفاهم نامه بین فرد، واحد صنفی و مرکز آموزش فنی و حرفه ای، شخص در محل کار مورد نظر آموزش دیده و پس از پایان دوره در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کند.

وی افزود: در این طرح سازمان فنی و حرفه ای بیمه مسلولیت حقوقی را نیز تقبل می کند و استادکاران مهارتی از قوانین بیمه ا و حقوق مادامی که کارآموز در محیط کار مشغول آموزش میباشد معاف هستنددر پایان نیز گواهینامه معتبر فنی و حرفه ای با کد بین‌المللی اعطا می شود.

وی در خصوص ارزش گواهینامه فنی و حرفه ای گفت: از واحد های درسی دانش آموزان محسوب شود، برای گرفتن پروانه کسب و در اعطا تسهیلات مشاغل فنی و مشاغل خانگی موثر، از مدارکی است که قابلیت ترجمه دارد و برای افرادی که قصد مهاجرت دارند می تواند بسیار کمک کننده باشد.

خبرنگار طبس نیوز: فاطمه ابوالحسنی رحمانی
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن