نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام

نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد اقامه شد
✅حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در ابتدای خطبه دوم به مظلومیت فلسطین اشاره کرد و گفت یکی از مسائل مهمی که این روزها مطرح است مسئله مظلومیت مردم فلسطین است مظلومیتی که بیش از ۷۰ سال گریبان‌گیر آنها شده است و ظالمانی که همچنان جولان می‌دهند و مجامع بین المللی و حقوق بشری که در برابر این همه ظلم سکوت کرده‌اند.
بدانید راه حق و حقیقت کنارش صبر و استقامت لازم است چنانکه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید تواصوا بالحق وتواصوا بالصبر.در راه خدا توصیه به حق وتوصیه به صبر داشته باشید.
شیخ ابراهیم زگزاکی رهبر شیعیان نیجریه که این روزهای اخیر به ایران آمدند یکی از نمونه‌های بارز صبر و مقاومت و توصیه به حق در این راه شمرده می‌شود.
او درباره دیدارش با امام راحل میگوید، حدود ۴۰ سال قبل این افتخار را پیدا کردم تا در نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر و در جشنهای پیروزی انقلاب شرکت کنم امام یک قرآن به من هدیه دادند و گفتند بروید و با این قرآن مردم نیجریه را به اسلام دعوت کنید.»

❇️ایشان افزودند: زکزاکی که از اهل سنت مالکی بود، پس از دیدار با امام خمینی شیعه شد. او بعد از بازگشت به نیجریه، مردم نیجریه را با پخش عکسهای امام خمینی جذب تشیع کرد. پس باید توجه داشت همچنان که قرآن می‌فرماید راه حق و حقیقت عنصر مهم دیگری به نام صبر می‌خواهد شیعیان نیجریه به برکت کار او معروف به خمینیون شدند این همان انفجار نوری بود که حضرت امام فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود.
او در این راه با مخالفت های جدی از سوی دولت نیجریه قرار گرفت ۶فرزند خود را در این راه از دست داد وآنها به شهادت رسیدند.دولت نیجریه دست نشانده چه کسی بود از چه کسی دستور می‌گرفت از کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل.
آنهایی که از انقلاب شیعه در جهان می‌ترسند .اسرائیل چرا مسلمانان فلسطین را سرکوب می‌کند شما الان فلسطین را ببینید که صهیونیست اینقدر جنایت می‌کند آنها از مکتب اسلام در هراس هستند آنها از الگوگیری از انقلاب شیعه در ایران در هراس هستند.

❇️خطیب جمعه عشق آباد در ادامه بیان داشتند :شما حوادث چند روز پیش فلسطین را ببینید چه عاملی باعث شد که این طوفان به پا شود حضرت آقا فرمودند عامل این بلای بزرگ که طوفان الاقصی نامیده شد خود صهیونیست‌ها هستند چرا که وقتی که درنده خویی و وحشی‌گری را از حد می‌گذرانید باید منتظر طوفان باشید.

❇️خطیب جمعه عشق آباد در ادامه بیان داشت
آنها چه کردند که طوفان الاقصی شروع شد بیش از ۷۰ سال است که مردم مسلمان فلسطین را به خاک و خون کشیدند خانه‌های آنها را ویران کردند و آنها را آواره کردند کودکان آنها را قتل عام می‌کنند بیش از ۷ میلیون فلسطینی در کل جهان آواره‌اند و آرزوی بازگشت به وطن خود را دارند.
بیش از ۷۰ درصد نان نوار غزه کسانی هستند که خانه‌هایشان تصرف شده است و به اجبار از مناطقی مانند عسقلان ودیگر شهرک های غصب شده اخراج شدند و به نوار غزه آمده‌اند نوار غزه‌ای که ۱۷ سال است در محاصره صهیونیست‌ها قرار دارد و کمک‌ها به صورت قطره چکانی به آن می‌رسد اقتصادی خراب و جمعیتی که ۶۰ درصد آنها بیکار هستند این‌ها همه ثمره جنایات این رژیم هستند.
محدودیت‌هایی برای مسجد الاقصی به وجود آورده‌اند و توهین‌ها و ضرب و شتم‌هایی که آنها بر معتکفین مسجد الاقصی وارد کردند
اسرایی که در زندان‌های این رژیم محبوس هستند که آمار آنها حدود ۶ هزار فلسطینی است که در این زندان‌ها هستند و از نیازهای اولیه مثل آب و غذا محرومند.
وی در ادامه یادآور شد ظلم و ستم این رژیم به جایی رسیده که حتی برای مسیحیان هم قابل احترام قائل نیستند لذا این جنایات است این عوامل است که باعث می‌شود طوفانی به نام طوفان الاقصی شروع شود حضرت آقا در صحبت‌های اخیرشان فرمودند که شما با ملت فلسطین چه کردید.
خدا را شاکریم که این چند روز سیلی محکمی این رژیم منحوس از جبهه مقاومت خورد حضرت آقا فرمودند این شکست نظامی و اطلاعاتی غیر قابل ترمیم است.

ادامه در خبر بعدی
ارسال شده توسط:علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن