موقع سوختگی با آب جوش چه باید کرد؟ سوختگی با آب

موقع سوختگی با آب جوش چه باید کرد؟

سوختگی با آب جوش در هر درجه و شدتی که باشد در ابتدا درد زیادی دارد و افراد به محض سوختگی به دنبال سریعترین روش برای کاهش درد هستند. داشتن سرعت عمل و حفظ آرامش بسیار امری مهم میباشد.

️۱_ در ابتدا اگر سوختگی در هر قسمتی از بدن باشد باید توجه داشته باشید که لباس به آن ناحیه نچسبد.
️۲_ اگر ناحیه سوخته شده دارای زیورآلات و یا چیز‌های دیگری باشد سریعاً آن‌ها را از محل سوختگی جدا کنید.
️۳_ ناحیه‌ای که دچار سوختگی با آب جوش شده را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زیر آب سرد ( نه خیلی سرد) نگه دارید که با خنک کردن آن محل، میزان حرارت وارد شده و آسیب به پوست کاهش پیدا می‌کند.
توجه داشته باشید نحوه درمان سوختگی از اهمیت بالایی برخوردار است و روش‌های درمان فوری سوختگی با آب جوش در افراد متفاوت است. این درمان در کودکان و افراد با بیماری‌های خاص متفاوت است. توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدامی درباره درمان خانگی سوختگی با پزشک یا فرد آگاه مشورت داشته باشید.موارد شدید سوختگی با آب جوش، تاثیرات قابل توجهی را روی پوست به همراه دارد.

درمان خانگی سوختگی با آب جوش در سوختگی های سطحی با وسعت کم:

برای درمان سوختگی با آب جوش بسته به میزان و درجه سوختگی می‌توان از روش‌های مختلف درمان خانگی استفاده کرد. در روش درمان طب سنتی باید توجه داشته باشید که چه موادی را مورد استفاده قرار می‌دهید. زیرا برخی از مواد می‌توانند باعث ایجاد عفونت در بدن شما شوند.

️گیاه آلوئه ورا: برای درمان سوختگی می‌توانید از این گیاه برای درمان جای سوختگی در منزل و بهبود زخم استفاده کنید، همچنین از گیاه آلوئه ورا برای درمان سوختگی سطحی نیز استفاده می‌شود.
️کمپرس سرد: با قرار دادن یک پارچه سفید و تمیز به همراه یک کمپرس سرد روی ناحیه سوختگی، درد و تورم کاهش پیدا می‌کند. در این میان توجه داشته باشید که هنگام درمان سوختگی با آب جوش در خانه، کمپرس مورد استفاده بیش از حد سرد نباشد زیرا سرد بودن زیاد درما ممکن است سوختگی را تحریک کند.
️عسل: عسل علاوه بر اینکه عفونت در محل سوختگی را کاهش می‌دهد خاصیت ضد عفونی نیز دارد.
️پوست خیار: استفاده از پوست خیار با دمای خنک‌کننده و طبع سرد می‌تواند اثر سوختگی با آب جوش را کاهش دهد.
️آرد:
آرد یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی سوختگی است که باید بلافاصه محل سوختگی را با آرد آغشته کنید. اینکار از تاول زدن جلوگیری می‌کند و نوعی آرامبخش برای محل سوختگی است.

✍️عباسیان
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن