حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در ابتدای خطبه دوم
یاد وخاطره همه شهدا را بالاخص شهیدی که در سالروز شهادت آن بزرگوارهستیم را گرامی داشت و افزود مام خمینی(ره) به شخصیت شهید بزرگوار آیت‌الله سیدحسن مدرس علاقه وافر داشتند و مکرر در فرمایش‌های خود از این روحانی ربانی یاد می‌فرمودند. به عنوان نمونه معظم‌له در اولین کتاب خود- کشف اسرار- خاطرنشان می‌نمایند: «ما می‌گوییم مدرس‌ها باید بر رأس هیئت تقنینیه و قوای مجریه و قضایی واقع شود تا کشور از این حال فلاکت بیرون بیاید»
❇️شهید مدرس در پنج دوره نمایندگی مجلس شورای ملی (از دوره دوم تا ششم) عرصه‌های نوینی در سیاست‌مداری و سیاستگذاری ایران خلق کرد که برگرفته از شخصیت خودساخته او بود.

❇️خطیب جمعه عشق آباد چند ویژگی شخصیتی شهید آیت الله مدرس را به شرح ذیل بیان نمود
◀️ ۱- مردم‌داری
یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های مدرس در کسوت نمایندگی، اهمیت به نقش و جایگاه مردم بود. مدرس همواره تصریح می‌کرد: ” ما ولی نیستیم، وکیل هستیم و باید نظر موکلین خود را بدانیم…” و از همین رو در حوادث سیاسی اجتماعی مردم را دخیل و شریک می‌دانست. او آنقدر با مردم کوچه و خیابان راحت گرم صحبت می‌شد که مورد اعتراض اطرافیانش قرار می‌گرفت. در جواب یکی از اطرافیانش که به او اعتراض کرده بود که: ” آقا اینکه درست نیست شما سیاست مملکت را برای مشهدی عبدالکریم (بقال سر محل) بگویید” ، می‌گوید: این‌ها موکلین من هستند باید بدانند چه کاری می‌کنم. ارتباط قوی و چهره به چهره مدرس با عامه مردم سبب می‌شد که آحاد ملت عریضه و شکایات خود جهت رفع مشکلات را به حضور وی برسانند تا جایی که درب خانه او به روی همه باز بود.
در روایتی امام حسین ع می فرمایند: إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکُم مِن نِعَمِ اللّهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَجوزُوا النِّعَمَ؛نیازهاى مردم به شما، از نعمت هاى خداوند بر شماست، پس از نعمت ها ملول نشوید (و آنها را برآورده سازید) وگرنه از دست مى روند.
انقلاب اسلامی فرصت خدمت برای مردم را فراهم کرد لذا مسئولین محترم این فرصت را غنیمت بشمارند وگره گشا از کارهای مردم عزیزباشند.
◀️۲- دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی
مدرس رهبر مخالفان قرارداد ۱۹۱۹ بود و با شجاعت تمام در مقابل آن ایستاد. او در سخنانی درباره مخالفتش با این قرارداد می‌گوید: «هی می‌آمدند پیش من و می‌گفتند: این قرارداد کجایش بد است؟ کدام یک از موادش بد است؟ کدامیک هرکجایش بد است موردش را ذکر کنید تا برویم اصلاح کنیم؟ من جواب دادم من رجل سیاسی نیستم… اما آن چیزی که استنباط می‌کنم در این قرارداد بد است همان ماده اولش می‌باشد که می‌گوید ما انگلیسی‌ها استقلال ایران را به رسمیت می‌شناسیم… این مثل این است که یکی بیاید و به من بگوید سید، من سیادت تو را به رسمیت می‌شناسم».
◀️ ۳- ایستادگی در برابر تهدید و تطمیع
از جمله نزدیکان مدرس روایت جالبی از ناکامی‌های رضاخان در زمینه تطمیع مدرس دارد: «یک روز صبح جمعه منزل آقا بودیم. «شکوه» رئیس تشریفات رضاشاه وارد منزل شد و سلام کرد. آقا پرسید: آقای شکوه کجا بودید؟ شکوه گفت: اعلی‌حضرت مقداری از مرکبات املاک اختصاصی خودشان در شمال را برای شما فرستادند. مدرس گفت: آقای شکوه! اینها را بردارید و ببرید و به سردار سپه بگویید سید حسن، سید حسن است.»

❇️وی در ادامه افزود این یکی از درس های بزرگ این شهید بزرگوار بود که باید کسانی که مسئولیت دارند به آن توجه داشته باشند.ما دیدیم برخی ترس خود را از دشمن به صورت علنی در تریبون اعلام کردند.بله اگر ما بترسیم دشمن جرات پیدا می کند و امید وار به فشار حداکثری می شود وراههای فشار را زیاد می کند.ولی اگر شجاعتی مانند شجاعنت شهید مدرس باشد دشمن عقب نشینی می کند.

❇️یکی از اندیشکده‌های رژیم صهیونیستی که در مورد موضوعات امنیت منطقه‌ای کار می‌کند، در گزارشی نوشت که مذاکره برای تبادل اسرا یک توافق بد برای اسرائیل بوده است. این اندیشکده علت زیان باربودن توافق مبادله اسرا را در وهله اول «آسیب به استراتژی های امنیتی اسرائیل» می داند و معتقد است که استراتژی اسرائیل که مبتنی بر حذف حماس بود با معامله تبادل اسرا این گزاره عملا زیرسوال رفت. زیرا اسرائیل حماس را به عنوان یک بازیگر مهم به رسمیت شناخت.. اسرائیل با این توافق عملاً یک «مشروعیت داخلی و بین المللی به حماس داد» و حماس را به عنوان یک بازیگر مهم در سطح منطقه ای تعریف کرد. وضعیت فعلی منجر به «تضعیف مواضع آمریکا و اسرائیل» خواهد شد.

زیرا عملیات طوفان الاقصی موقعیت اسرائیل و آمریکا در سطح منطقه ای را تضعیف کرد و علاوه بر این منجر به تضعیف راهبردهای آمریکا و اسرائیل در سطح منطقه ای به ویژه بحث عادی سازی روابط با عربستان شد.
عشق آباد خبر
@eshkabar
عشق آباد خبر در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/eshkabar
ارسال شده توسط:علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن