نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام

نماز جمعه این هفته عشق آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور امام جمعه عشق آباد اقامه شد
✅حجت الاسلام والمسلمین تهرانی پور
در ابتدای سخن آغاز دهه بصیرت و نهم دی ماه روز میثاق امت با امام و ولایت را گرامی داشت .وبه همه شهدای عزیزمان درود فرستاد
◀️وی افزود روز ۹ دی، روز انهدام میدانی سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب،بود: «۹ دی جزو ایام اللَّه به معنی حقیقی کلمه بود.
امام خمینی رضوان الله علیه در تبیین یوم الله می‌فرماید: «قرآن کریم می‌فرماید که ما موسی را فرستادیم به سوی قومش: «أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ اَلظُّلُماتِ إِلَی اَلنُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اَللّهِ» (ابراهیم: ۵)؛ دو تا مأموریت به حضرت موسی می‌دهد خدای تبارک و تعالی، یکی اینکه مردم را از ظلمات خارج کن به نور و یک مأموریت دیگر اینکه: «ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اَللّهِ» این‌ها را متذکّر کن به ایام خدا… همه ایام مال خداست؛ لکن بعضی از ایام یک خصوصیتی دارد که برای آن خصوصیت «یوم اللَّه» می‌شود. روزی که پیغمبر اکرم هجرت کردند به مدینه، این روز «یوم اللَّه» است. روزی که مکّه را فتح کردند «یوم اللَّه» است. یومِ قدرت‌نمایی خداست که یک یتیم را که همه طردش کرده بودند، نمی‌توانست زندگی بکند در وطن و خانه خودش، بعد از چندی فتح مکّه به‌دست او شد؛ و آن قُلدرها و آن ثروتمندها و آن قدرتمندها همه در تحت سیطره او واقع شد و فرمود: «أنتم الطّلقاء» دیگر آزادتان کردم، بروید؛ این «یوم اللَّه» است.
یوم خوارج، روزی که امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) شمشیر را کشید و این فاسدها را، این غده‌های سرطانی را درو کرد، این هم «یوم اللَّه» بود.

◀️از آن «یوم اللَّه»ها ۱۵ خرداد بود. ۱۵ خرداد هم از «ایام اللَّه» بود که یک ملّت ایستاد در مقابل یک قدرت و کاری کرد که پنج ماه تقریباً حکومت نظامی شد.
۱۷ شهریور هم «من ایام الله» بود که یک ملّت، زن و مردش، جوان و غیر جوانش، بایستند و خون بدهند برای احقاق حق. این روز خداست. ۱۷ شهریور «من ایام الله» است، باید متذکّر باشید. باید یادآوری کنید این «ایام اللَّه» را. از یاد نباید برود این «ایام اللَّه» برای اینکه این ایام‌اند که آدم سازند.
خطیب جمعه عشق آباد در ادامه به ۹ دی پرداخت و گفت : برای فهم حماسه ۹ دی باید ریشه‌ها و نتایج این حرکت عظیم و حیاتی را مورد بررسی و تحلیل قرار داد. ۹ دی روز خداست؛ زیرا که خداوند در آن روز به خاطر محبتی که در دل مردم نسبت به امام حسین (علیه السلام) بود، قدرت‌نمایی کرد. ۹ دی، دشمنان را مأیوس از شکست دادن انقلاب کرد. به برکت ۹ دی بود که بسیاری از معارف انقلاب بازخوانی شد و نسل سوّم و چهارم انقلاب با تاریخ انقلاب و گذشته‌ی برخی از افراد آشنا شد.
خطیب جمعه عشق آباد در ادامه افزود ۹ دی دوست را از دشمن جدا کرد و منافق را از مؤمن. چه بسیار پرده‌های نفاق که از افراد و احزاب برافتاد؛ و چه افراد و احزابی که عمارگونه در هشت ماه دفاع مقدس، در میدان جنگ نرم حضور مجاهدانه داشتند.
۹ دی یادآور مظلومانی است که در دوران فتنه در راه دفاع از انقلاب اسلامی به شهادت جانی و آبرویی رسیدند.
۹ دی یک شاخص است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی؛ از این رو بعید نیست که دشمنانی داشته باشد. کسانی که تلاش در از یاد بردن آن دارند و کسانی که سعی بر منحرف کردن آن. حتی برخی فتنه را جور دیگر معنا کردند.
از اینجاست که باید نهم دی بماند و یادش گرامی داشته شود. گرامیداشت ۹ دی نیز بیش از آنکه از جنس شعار باشد که شعار هم در جای خود لازم است، باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت‌افزایی باشد.
همه باید در ۹ دی از فتنه و دشمنی دشمنان بگوییم و درس‌ها و عبرت‌های آن هشت ماه را مرور کنیم. قدردان رهبری عزیز باشیم که کشتی انقلاب را به ساحل امنیت رهنمون شد. توطئه‌های دشمن را بازگوییم و نقشه‌هایش را بر اساس تحلیل، پیش‌بینی کنیم.
ادامه در خبر بعدی
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن