#خبر_تکمیلی دیدار اعضای شورای اسلامی بخش دیهوک با نماینده منتخب مردم

#خبر_تکمیلی
دیدار اعضای شورای اسلامی بخش دیهوک با نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی

عضو شورای اسلامی شهرستان طبس گفت :
از مهمترین خواسته ها و مشکلات که می توان از جایگاه نظارتی مجلس شورای اسلامی بر آن فائق آمد ؛ توانمندسازی ادارات و مدیران که به معنای واقعی کلمه پاسخگوی مردم و مکاتبات شوراها باشند (با دیدگاه حل مشکل) ، مسائل و مشکلات را تا حصول نتیجه نهایی و #کسب_رضایت_مردم ، پیگیری کنند.

وی گفت : مسئولین ادارات با استفاده از قوانین ، از قانون بنحوی استفاده کنند که #مشکلات_مردم حل شود و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العلی) موجب افزایش #روحیه_امید در جامعه شوند ، #نه_اینکه از قوانین به گونه ای استفاده کنند که از پاسخگویی و حل مشکلات مردم فاصله بگیرند که موجب نامیدی مردم خواهد شد.
مصطفی محمدی گفت : بایستی از جایگاه شورای اسلامی بخش ها به عنوان نمایندگان شورای اسلامی روستاها در راستای حل مشکلات و توسعه منطقه ، استفاده مشورتی شود ، به #مکاتبات_شوراها در راستای حل مشکل پاسخ داده شود.

عضو شورای اسلامی #شهرستان_طبس گفت : در راستای تحقق #افق_توسعه و ارتقا شهرستان طبس به اتفاق شهرستان های همجوار ، بایستی با تامین زیرساخت های لازم در روستاها ،دهستان ها و بخش ها ، زمینه ارتقا آنها در حوزه ی جغرافیایی موجود، انجام شود که کمک شایانی به ارتقا منطقه ی غرب استان خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در سال های اخیر برای مرتع داران بخش دیهوک بویژه روستاهای دهستان کویر بوجود آمده است ، اینست که مرتع داران و مالکان آبادی های منطقه تلخ آب علیرغم داشتن سند رسمی از ثبت اسناد طبس ، نمی توانند برروی مزارع خود کار کنند و از آن استفاده کنند و لازم است مشکل برای ذینفعان حل شود.

مصطفی محمدی گفت :
در حوزه ی #آب_و_فاضلاب
روستاهای دهستان کویر شامل : سعیدآباد ، اسماعیل آباد ، عرب آباد ، دهنو ، مرغوب و اسفندیار و زنوغان بیش از نیمی از ساعات شبانه روز #بی_آب هستند و روستای#مرغوب نیز به شبکه آب لوله کشی دهستان کویر متصل نیست.
در روستاهای دهستان دیهوک شامل : اصفهک و پیکوه (مخزن نیمه تمام)، چیروک (اتصال به شبکه آبرسانی پایدار) ، دهشیب (فاقد شبکه آب)، دشتوک (عدم تامین آب) ، ماودر (کم آبی) و روستاهای نای بند و زردگاه همچنان با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.

روستاهای رضویه ، قوامیه و چکاب (دو مخزن نیمه تمام پروژه آبرسانی و مشکل واگذاری انشعاب به متقاضیان) ، روستای امامزاده علی که نیازمند تکمیل پروژه آبرسانی و تحویل انشعاب به متقاضیان است.

در حوزه #راهداری و راه و #شهرسازی :
کمبود شدید امکانات و ماشین آلات و نیروی انسانی ادارات راهداری بخش و شهرستان و عدم تناسب امکانات و اعتبارات با طول جاده های تحت پوشش که فوق العاده نامتناسب است.
تسریع در اتمام دوبانده سازی محورهای مواصلاتی اصلی و شریانی از جمله
۱. محور تهران(مرکز کشور)-طبس-دیهوک-بیرجند(مرکز استان)
۲. محور کرمان- دیهوک-فردوس
که نیازمند استفاده ویژه از ظرفیت ماده ۵۶ تسهیلات بانکی باتوجه در گردش مالی معادن در بانک هاست.
تکمیل پروژه ی نیمه تمام جاده پیکوه به معادن
تکمیل پروژه نیمه تمام جاده روستایی حاجی آباد(سرند) ، قوامیه و چکاب
به علاوه ترمیم ، تعمیر و نگهداری جاده های روستایی بخش که بعضا بدلیل استفاده غیرمتعارف ماشین آلات سنگین و تریلی های حامل مواد معدنی (جاده روستاهای سرند و ماودر – رضویه ، ) تخریب شده است .

علیرغم #پرداخت_نقدی ۹ درصد از مبلغ کل هر بارنامه به دستگاه متولی ، نیازمند اینست که دستگاه متولی جهت متناسب سازی اینگونه جاده ها برای تردد تریلی ها ، اقدام کند.
#ایمن_سازی کامل جاده ها در برابر ورود شتر به جاده از دیگر مطالباتی است که نیازمند تسریع در انجام آن هست.
ایجاد لاین رفت دیهوک – کرمان از داخل روستای #زنوغان.
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن