گناه ، زبان زدن به کثافات است. ✍مهدی یزدانیان در زمان شاه

گناه ، زبان زدن به کثافات است.

✍مهدی یزدانیان

در زمان شاه ملعون پهلوی،
در دانشگاهی مُد شده بود دخترها وقتی می‌رفتند تو دستشویی، بعد از آرایش‌کردن، آیینه را می‌بوسیدند تا جای رژ لب‌شان روی آینه دستشویی باقی بماند. مستخدم بیچاره از بس جای رژ لب پاک کرده بود خسته شده بود. به دانشجویان تذکر هم داده شده بود اما فایده‌ای نداشت. موضوع را با رئیس دانشگاه در میان می‌گذارند.

فردای آن روز، رئیس دانشگاه تمام دخترها رو جمع می‌کند جلوی در دستشویی و می‌گوید: «کسانی که که این کار را می‌کنند خیلی برای مستخدم ایجاد زحمت می‌کنند. حالا، برای‌اینکه شما ببینید پاک‌کردن جای رژ لب چقدر سخت است، مستخدم یک بار جلوی شما سعی می‌کند جای رژ لب روی آیینه را پاک کند.»

بعد از این حرف مستخدم با آرامش کامل رفت دستمال را فرو کرد توی آب توالت‌فرنگی و بعد که دستمال خیس شد شروع کرد به پاک کردن آیینه!
دیگر هیچ‌کس آیینه‌ها رو نمی‌بوسید!

شخصی از امام معصوم☀️ (علیهم السلام اجمعین) سوال می کند ، چگونه است که شما گناه نمی کنید؟
شما هم انسان هستید و با امیال انسانی! ولی در تمام عمر حتی یک گناه هم مرتکب نمی شوید. آیا عنایتی است از خدا و یا اینکه میل به گناه ندارید؟
در آن زمان ، آب کثافات منازل از جویی در وسط کوچه رد می شد.(قدیم در کوچه ها و محلات بوده) امام به آن شخص فرمودن آیا می توانی از این کثافات بنوشی؟ آیا به فکرت خطور می کند از این کثافات بخوری؟!
گناه در نزد ما مثل نوشیدن این کثافات است.
✅ رعایت اخلاقیات، زدودن زنگار از قلب است. قلب بدون زنگار با عبادت رنگ و جلا می گیرد.
برای ترک گناه، این تصویر همیشه در ذهنمان باشد که غیبت و تهمت و سایر گناهان زبان زدن در کثافات و فضولات انسانی و حیوانی است.
سعی کنیم این تصویر را در ذهنمان پررنگ کنیم.
مومنان خدمت حضرت آیت الله بهجت رسیده و از ایشان دستورالعمل معنوی طلب می نمودند.
فرمایش ایشان یک کلام بود
گناه نکنید.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن